روسیه: مرز‌های غربی را به دلیل کمک‌های غرب به اوکراین تقویت می‌کنیم

وزیر دفاع روسیه از تقویت مرز‌های غربی این کشور به دلیل ارسال کمک‌ کشور‌های غربی به اوکراین خبر داد.

با آغاز دوباره فصول سرد سال، جنگ اوکراین را نیز بار دیگر وارد مرحله سکون خود خواهد شد. این در حالی است که عملیات تهاجمی کی یف که ماه‌ها وعده آن داده شده بود در نهایت با کمترین دستاورد به پایان خود رسید. مقامات اوکراینی می‌گویند این کشور برای دفاع از خود در برابر حملات روسیه در زمستان به کمک‌های بیشتری از غرب نیاز دارد. 

به گزارش تله تریدر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد مسکو در نظر دارد مرز‌های غربی خود را تقویت کند. 

شویگو با تشریح دلایل این اقدام، افزود: این تصمیم پس از آن گرفته می‌شود که کمک‌های نظامی به اوکراین از سوی آمریکا و دیگر کشور‌های غربی همچنان ادامه دارد. این کشور‌ها اقدام به ارسال تسلیحات پیشرفته از جمله موشک‌های با دقت بالا و احتمالا در آینده جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین می‌کنند. 

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: وضعیت فعلی در مرز‌ها به دلیل فعالیت‌های خصمانه آشکار سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وخیم‌تر شده است. 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز امروز در چین با اشاره به جنگ اوکراین اعلام کرد: کی یف اکنون به فرآیند مذاکره می‌اندیشد که اقدامی در مسیر درست است. 

پوتین گرچه این اقدام اوکراین را ستایش کرد، اما تاکید کرد این اقدام کافی نیست. کی یف اگر مایل به مذاکره است باید پیش از همه فرمان منع مذاکره با روسیه را لغو کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار