مدیرکل دیوان محاسبات:

عدالت آموزشی در نقاط مختلف استان اردبیل اجرایی شود

مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل با اشاره به تداوم نظارت‌های پیشگیرانه بر دستگاه‌های اجرایی، لزوم اجرای عدالت آموزشی در نقاط مختلف این استان را مورد تاکید قرار داد.

عقیل شکری در بازدید از چند پروژه آموزشی و ورزشی آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: اهمیت و تاثیرگذاری عدالت آموزشی بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق محروم، یکی از مباحث مهم نظام آموزشی است.

او بیان کرد: بر همین اساس افزایش زیرساخت‌های علمی و نشاط‌آفرین در کنار به‌روزرسانی سیستم آموزشی در حوزه تعلیم و تربیت در آن مناطق امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است که باید به جد مورد توجه باشد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل عنوان کرد: از این رو اجرا و تکمیل پروژه‌های جدید از اهمیت بسزایی در توسعه سرانه‌های آموزشی و ورزشی استان برخوردار است که امید می‌رود با رعایت موارد قانونی و مالی گام‌های مثبتی در این راستا برداشته شود.

شکری با تاکید بر اینکه در حال حاضر بارزترین موضوع هر دستگاهی به‌ویژه مجموعه‌ای مانند آموزش و پرورش شفافیت بودجه، هزینه، درآمد و مواردی این چنینی است، افزود: حساسیت کار و دقت نظر مسئولان در حوزه‌های گوناگون یک ضرورت است، اما حوزه مالی جایگاه ویژه‌ای را دارد؛ چرا که بیت المال بسیار مهم است و باید در مورد آن دقت شود.

او با اشاره به تداوم نظارت‌های پیشگیرانه و هدایتگرانه بر دستگاه‌های اجرایی، اضافه کرد: دیوان محاسبات در راستای محرومیت‌زدایی در آن نقاط و توسعه همه‌جانبه استان اردبیل، از این بحث حمایت می‌کند.

۳۷۰ پروژه شامل فضا‌های آموزشی، فرهنگی، نمازخانه و سالن ورزشی از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش در نقاط مختلف استان اردبیل در حال احداث است.

استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، در شمال‌غربی کشور و همجوار با جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.