متخلفان قطع درختان سبز بلوط در باشت دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه متخلف در زمینه قطع درختان بلوط در شهرستان باشت شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ ابراهیم جانی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفان در عرصه‌های جنگلی شهرستان باشت اقدام به قطع و ریشه کنی درختان بلوط کرده بودند که از سوی ماموران یگان حفاظت شهرستان باشت دستگیر شدند.

وی ابراز کرد: از این متخلفان ۲ دستگاه اره برقی کشف و یک دستگاه تراکتور با حکم مقام قضایی کشف شد.

جانی نسب با بیان اینکه این متخلفان در منطقه بهره عنا، چاه تلخ و کوه دهک شناسایی شدند، گفت: یکی از متخلفان هنگام شخم زدن زمین کشاورزی خود اقدام به ریشه کنی بیش از پنج اصله درخت سبز بلوط کرده بود.

وی ادامه داد: این متخلف برای افزایش وسعت زمین کشاورزی خود به وسیله یک دستگاه تراکتور اقدام به ریشه کنی درختان سبز بلوط کرد.

جانی نسب تصریح کرد: ۲ متخلف دیگر در منطقه کوه دهک باشت و چاه تلخ اقدام به قطع درختان سبز بلوط به وسیله ۲ دستگاه اره برقی کرده بود.

متخلفان قطع درختان سبز بلوط در باشت دستگیر شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای این افراد پرونده تعیین می‌شود و به منظور پیگیری به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: ۴۵ پرونده تخلف در زمینه عرصه‌های ملی شهرستان باشت امسال تشکیل شده و با متخلفان طبق قانون برخورد قضایی می‌شود.

جانی نسب از تلاش و همکاری نیرو‌های انتظامی برای برخورد با متخلفان عرصه ملی شهرستان باشت قدردانی کرد و گفت: این پرونده‌ها در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی، قطع درختان، چوب، زغال و ریشه کنی گیاهان دارویی بوده است.

دادستان: با متخلفان عرصه ملی برخورد می‌شود
دادستان عمومی باشت هم گفت: متخلفان عرصه ملی توسط دستگاه قضایی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

سید علی رجایی منفرد اظهار کرد: حراست از عرصه‌های منابع طبیعی زیبنده همه مردم است و تلاش‌های مسوولان و کارکنان این حوزه شایسته تقدیر است

وی به افرادی که اقدام به قطع درختان بلوط سبز می‌کنند هشدار داد و افزود: زغال و قاچاق چوب درختان جنگلی بلوط، از مهمترین عوامل تخریب عرصه‌های منابع طبیعی بخصوص عرصه‌های جنگلی است.

برچسب ها: قطع درختان ، متخلفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.