۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های بزرگراهی اردبیل مورد نیاز است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: جهت تکمیل پروژه‌های در حال احداث بزرگراهی استان ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

محبوب حیدری اظهار کرد: با مطالعات انجام یافته ۸۱۴ کیلومتر نیاز استان اردبیل به بزرگراه می‌باشد که ۲۹۹ کیلومتر در مراحل تکمیل مطالعات جهت احداث بزرگراه قرار دارد.

او گفت: ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه در سنوات گذشته احداث و تکمیل شده و مردم عزیز تردد و استفاده می‌نمایند و در حال حاضر ۲۷۸ کیلومتر احداث بزرگراه در سطح استان اردبیل اجرا می‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: هم اکنون برخورداری استان از بزرگراه ۲۷ درصد بوده و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پروژه‌های در دست احداث ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌باشد.

حیدری به نقش زیر ساخت حمل و نقل و توسعه شبکه بزرگراهی در توسعه سایر شاخص‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: استان اردبیل با توجه به داشتن مرز مشترک با کشور آذربایجان و توسعه مضاعف پس از ایجاد مناطق آزاد، نیازمند ارتقاء راه‌های مواصلاتی جهت فراهم نمودن شرایط مطلوب و ایمن برای انتقال کالا به خارج از استان (کشور آذربایجان و سایر استانها) می‌باشد.

او تاکید کرد: با ردیف دار شدن راه‌های شریانی استان از منابع بودجه‌ای، دولت تخصیص اعتبارات را متقبل شده و در حقیقت سعی بر سرعت دادن به پروژه‌های زیربنایی و اساسی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر ۵۷۷ کیلومتر راه‌های مواصلاتی در این استان اعم از پارس آباد به مشگین شهر، سه راهی صحرا – گرمی – بیله سوار، اردبیل – سرچم، اردبیل – آستارا و اردبیل – سراب مجوز بهره مندی از ردیف ملی اعتبارات سالانه را دارند.

حیدری گفت: تکمیل این پروژه‌ها با اولویت در حال انجام است و راه‌هایی که نزدیکی شهر‌ها و در مسیر پرترافیک قرار دارند در اولویت توسعه و تکمیل قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار