گوترش گروه بازبینی آنروا را تعیین کرد

دبیر کل سازمان ملل متحد اعضای گروه بازبینی ادعا‌های مربوط به آنروا را انتخاب کرد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد امروز دوشنبه اعلام کرد که یک "گروه بازنگری مستقل" جدید برای ارزیابی اینکه آیا آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) تمام اقدامات ممکن را در خصوص تضمین بی طرفی و رسیدگی سریع به ادعا‌های مربوط به تخلفات مهم انجام می دهد، ایجاد خواهد شد. 

دبیر کل سازمان ملل خاطرنشان کرد که روند ارزیابی از ۱۴ فوریه آغاز می‌شود و این هیئت دو گزارش از یافته‌ها را ارائه خواهد کرد که آخرین آن در آوریل است. این بررسی با هدایت کاترین کولونا، وزیر امور خارجه سابق فرانسه و سه سازمان تحقیقاتی موسسه رائول والنبرگ در سوئد، موسسه کر. میکلسن در نروژ و موسسه دانمارکی برای حقوق بشر انجام خواهد شد.

وی افزود که این بررسی به موازات تحقیقات جاری در مورد کارکنان آنروا که ادعا می‌شود در حملات روز ۷ اکتبر مشارکت داشته اند، انجام خواهد شد.

اخیراً چندین کشور از جمله ایالات متحده و انگلیس کمک مالی خود به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) را به دلیل ادعا‌هایی مبنی بر مشارکت ۱۲ تن از کارکنان آن در حمله حماس به اسرائیل متوقف کردند. آلمان، اتریش، انگلیس، کانادا، ژاپن، رومانی و کمیسیون اروپا از کشور‌هایی هستند که در قطع کمک‌های مالی به آژانس به آمریکا پیوسته‌اند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که آمریکا در روز جمعه ادعا کرد که به طور موقت کمک مالی خود به آنروا را متوقف می‌کند، زیرا از اتهامات مربوط به دست داشتن ۱۲ کارمند آنروا در حمله غافلگیرانه حماس به رژیم صهیونیستی نگران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار