واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم

دستیار وزیر خارجه آمریکا گفت: از ایران می‌خواهیم مانع گسترش تنش‌ها شود.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا امروز پنجشنبه در اظهاراتی گفت که در حال حاضر پیشنهاد جدیدی برای آتش‌بس در غزه روی میز بوده و واشنگتن منتظر پاسخ جنبش حماس است.

او در گفتگو با اسکای‌نیوز عربی تاکید کرد: «تن‌ها راه‌حل موجود، ایجاد دولت فلسطینی در کنار اسرائیل است».

دستیار وزیر خارجه آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: «نمی‌توان تهدیدات حوثی‌ها (انصارالله یمن) علیه کشتیرانی را به سرعت متوقف کرد».

این مقام آمریکایی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «کانال‌های ارتباطی با ایران داریم و از این کشور می‌خواهیم که مانع گسترش تنش‌ها شود. از ایران می‌خواهیم که حمایت تسلیحاتی از گروه‌های موجود در منطقه مانند حوثی‌ها و حزب‌الله را متوقف کند».

ایران بار‌ها اعلام کرده نیروی نیابتی در منطقه ندارد و گروه‌های مقاومت بنا بر منافع کشور‌های خود علیه اشغالگران و رژیم صهیونیستی اقدام می‌کنند.

تهران همچنین تاکید کرده اگر حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی به پایان برسد، پرونده جنگ در غزه مختومه می‌شود و تنش در منطقه نیز کاهش می‌باید.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد «حزب‌الله لبنان را به سوی وضع خطرناکی سوق می‌دهد و آمریکا خواهان این است که سلاح دست دولت لبنان باشد و حزب‌الله تنها یک حزب سیاسی باشد».

او همچنین گفت واشنگتن برای آتش‌بس ۶هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند و قبل از انتقال غیرنظامیان به مناطق امن، انجام عملیات نظامی در شهر رفح قابل پذیرش نیست.

دستیار وزیر خارجه آمریکا با طرح این ادعا که اسرائیل کشوری است که حاکمیت خود را دارد و باید با حماس برخورد کند، ادعا کرد: «ما هیچ چیزی به هیچ طرفی دیکته نمی‌کنیم، اما پیام‌های جدی ارسال می‌کنیم».

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه برای صدوشصتمین رو و در بحبوحه ادامه بمباران‌های خشونت‌آمیز و کشتار در مناطق مختلف نوار غزه در میان تشدید گرسنگی و قحطی گسترده به‌ویژه در شمال ادامه دارد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه، شمار شهدا در این منطقه در ششمین ماه جنگ به بیش از ۳۱ هزار ۲۷۲ نفر و زخمی‌ها نیز به بیش از ۷۳ هزار نفر رسیده است.

منبع: ایسنا 

برچسب ها: آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mohiedfin
۱۱:۲۱ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
ایران اسلامی احتیاج به گفتگو از زاویه برابر با نظام سلطه دارد ، رژیم تروریستی آمریکا با نشان دادن درباغ سبز امید دارد همزمان با فشار تحریم ایران را بر سر میز مذاکره بنشاند ، و بعد مثل ترامپ بکشد زیر میز . ببینید از برجام چند سال نظام مقدس اسلامی را عقب انداختند چه فشارهای اقتصادی را بر ایران وارو کردند همه اینها نتیجه اعتماد به نظام شیطان است . آمریکا انسان نیست که خوب و بد را تشخیص دهد یک سیستم تعریف شده برپایه و اساس زور و قدرت است تا زمانی که احساس خطر واقعی نکند آن سیستم با ابزارهای در دست امید به نابودی طرف مقابل خود را دارد زمانی که فهمید دیگر می تواند در برابر مانع روبروی خود کاری انجام دهد و دیگر امید حتی به یک صدم هم نیست آن زمان مثل کره شمالی آماده گفتگو است ، لطفا اشتباه نکنید ایران کره شمالی نیست بعلت های مختلف از مردم تمدن جغرافیای سیاسی جغرافیای اقتصادی و خیلی مسائل دیگر آمریکا را وادار به تعامل می کند فقط کافی است صدم درصد امکان برای نقشه نابودی به دشمن ندهیم .گفتگو بی پرده و آشکار حق مردم شریف ایران است ‌ شفاف مثل امام راحل رضوان الله تعالی علیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
بله که دارید. فرزندان اکثر آقایان دولتی در آمریکا هستند و خود را ژنهای خوب و مرغوب می نامند. هر حرفی هست به اونها بگید در اولین تماس به بابا و مامانهای خدمتگذارشون در اینجا انتقال می دهند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mohi
۱۱:۱۰ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
ناشناس محترم ژن خوب واقعا درست بود !! آقای دکتر عارف از دانشگاه شماره یک دنیا استنفورد با نمره عالی بسیار خوب در رشته ایی واقعا سخت قبول و تحصیلات خود را به پایان رسانده است پسراش هم در دانشکاه بنام آمریکا دکتری گرفته است خانم دکتر عارف هم از تک رتبه ایی های کنکور و استاد دانشگاه است . در نتیجه ژن برتر هستند دیگر نه ؟ اما بنده کمترین قبول دارم که در روستاهای دور افتاد و در شهر های مختلف ایران هستند نوابغی که از شانس کمتر برخوردار هستند به امید خدا با راهنمایی های درست مسئولین را بسمت اشکال زدایی پیش ببریم یکباره یک چوب بگیریم دستمان هم را با هم برآنیم کار درست نمی شود .در ضمن سلیقه سیاسی دکتر عارف مورد پسنده نویسنده نیست اما کمی آگاهی دارم که عارف انسان سالم و مرد درست کردار و با ایمانی است که قاپیده شده از دستگاه انقلاب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
سنصلی فی القدس
اسرائیل باید از بین برود. امام خمینی
آخرین اخبار