محکوم کردن کشتار امدادگران از سوی آمریکا و کانادا

مقامات آمریکایی و کانادایی کشتار امدادگران به دست نظامیان صهیونیست در غزه را محکوم کردند.

کشته شدن ۷ امدادگر بین المللی سازمان آشپزخانه مرکزی جهان در غزه به دست نظامیان صهیونیست باعث خشم بین المللی و محکومیت جهانی شده است. این در حالی است که غرب چشم خود را به کشتار نزدیک به ۳۳ هزار غیرنظامی فلسطینی بسته است. 

به گزارش الجزیره، جک لو، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در این باره گفت: کشته شدن این امدادگران عمیقا اتفاقی غم انگیز بود به ویژه آنکه یکی از شهروندان آمریکایی در میان جان باختگان این حادثه قرار دارد. ما با خانواده این قربانیان ابراز همدردی می‌کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: ما منتشر تحقیقات و یافته‌های ارتش اسراییل در این باره خواهیم ماند و خواستار انجام یک تحقیقات مستقل و فوری برای مشخص شدن چگونگی وقوع این حادثه هستیم. امدادگران باید مورد محافظت قرار گیرند. 

دولت کانادا نیز با محکوم کردن کشتار امدادگران بین المللی در غزه، خواستار انجام تحقیقات فوری در این زمینه شد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه کانادا آمده است: ما این حمله را محکوم کرده و خواستار تحقیقات جامع در این زمینه هستیم. کانادا انتظار مسئولیت پذیری کامل درباره این حادثه را دارد. ما این مسئله را به طور مستقیم به اطلاع طرف اسراییلی خواهیم رساند. 

این بیانیه می‌افزاید: حمله به نیرو‌های امدادگر در غزه مطلقا غیرقابل پذیرش است. 

این تندترین بیانیه‌ای است که تاکنون وزارت خارجه کانادا علیه جنگ غزه و کشتار غیرنظامیان علیه رژیم صهیونیستی منتشر ساخته است.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، کانادا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار