اخبار ویژه روزنامه‌های صبح دوشنبه؛

استقبال از نامه حاشيه ساز ؛ پي گيري مشايي براي پرداخت حق الکشف به شوراي اصناف

دیکتاتور رسما دیوانه شد، پيشنهاد دريافت اجاره از يگان هاي ناجا و سپاه مستقر در فرودگاه ، تحریف بهاییت در تفسیر قرآن، وقتی مخملباف سفارش اسرائيلي مي‌پذيرد!، هدف آمريكا از بازي مذاكره در گزارش نيويورك تايمز لو رفت، اعتراف یک روزنامه ترک، احتمال لغو بازداشت مهدی هاشمی، شكوري راد: جنس هاشمي از جنس اصلاح طلب ها نيست اما... و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های دوشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز دوشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

هدف آمريكا از بازي مذاكره در گزارش نيويورك تايمز لو رفت

روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز در مطلبي خيالين و خلاف واقع مدعي شد «ايران و آمريكا براي اولين بار موافقت كردند درباره برنامه اتمي ايران مستقيماً وارد مذاكره شوند».

روزنامه نيويورك تايمز آمريكا كه مواضع دولت آمريكا را بازتاب مي دهد روز شنبه در گزارشي از قول مقامات آمريكايي ناشناس ادعا كرد ايالات متحده و ايران توافق كرده اند براي نخستين بار به صورت رو در رو در مورد برنامه هسته اي ايران مذاكره كنند.

اين ادعا ساعاتي بعد از سوي تامي ويتور سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا تكذيب شد كه اعلام مي كرد: اينكه ايران و ايالات متحده براي مذاكرات دوجانبه توافق كرده اند، صحت ندارد. ما همچنان به همكاري با گروه 1+5 براي دستيابي به يك راه حل ديپلماتيك براي مناقشه هاي هسته اي با ايران ادامه مي دهيم.

برخي منابع رسانه اي اقدام نيويورك تايمز را كه به دولت آمريكا نزديك است نوعي فضاسازي رسانه اي به نفع اوباما در آستانه انتخابات رياست جمهوري اين كشور ارزيابي كرده اند. دويچه وله با بيان اينكه ايران در كانون مبارزات انتخاباتي آمريكا قرار دارد نوشت:«آخرين مناظره انتخاباتي اوباما و رامني روز دوشنبه بر امنيت ملي و سياست خارجي متمركز خواهد بود و خبر نيويورك تايمز به عنوان «سورپرايز اكتبر» تلقي مي شود چرا كه چنين خبري مي تواند موضع اوباما را در سياست خارجي تقويت كند. اوباما از سوي رقيب جمهوري خواهش به انعطاف و انفعال بيش از حد در برابر «بلندپروازي ها و جاه طلبي هاي هسته اي ايران» متهم شده و حالا در تلاش است راهي براي خروج از بن بست ديپلماتيك در برابر ايران بيابد. به اعتقاد تحليلگران، مسئله ايران بزرگ ترين مسئله مرتبط با امنيت ملي آمريكا در شرايط كنوني است و تأثير قابل توجهي بر انتخابات رياست جمهوري در اين كشور خواهد داشت.

يادآور مي شود نيويورك تايمز در گزارش خود به روش «خودگويي و خودخندي» هدف خود از اين فضاسازي رسانه اي را لو داده و نوشته بود: در صورت تاييد محتواي اين گزارش مي توان تصميم جديد ايران به مذاكره مستقيم با آمريكا را چرخش آشكار در سياست خارجي اين كشور و عبور از خط قرمز مذاكره با آمريكا دانست(!!)

اين روزنامه در ادامه قصه بافي خود مدعي شد: «ايران سال ها مذاكره دوجانبه با آمريكا را رد كرده و توافق فعلي نشانه جنگ قدرت در عرصه سياسي ايران است[!؟] ايران برنامه اتمي اش را مسئله حياتي امنيت ملي معرفي مي كند و طي سال ها براي پرهيز از گفت و گوي مستقيم با كشوري كه آن را شيطان بزرگ خوانده، حاضر نشده با آمريكا مذاكره كند. اما فشارهاي اقتصادي اخير تاثير خود را گذاشته است. مقامات آمريكايي مي گويند ايران در مذاكرات ماه ژوئن مسكو تلاش مي كرد تا از تحريم هاي نفتي اروپا جلوگيري كند، با شكست آن تلاش ها، اينك مقامات آمريكايي از دريافت پيام رابطان ايراني شان خبر مي دهند كه مي گويد ايران مايل به نشستن پشت ميز مذاكره مستقيم است.»

در عين حال نيكلاس برنز معاون وزير سابق خارجه آمريكا به نيويورك تايمز مي گويد: رفتن به سوي جنگ بدون انجام اين مذاكرات غيرمنطقي است. برنامه هسته اي ايران مهم ترين مشكل امنيت ملي آمريكاست. حتي اگر بخواهيم از جنگ به عنوان آخرين گزينه استفاده كنيم ابتد بايد با ايران مذاكره كرد. اين يعني اين كه ما مستقيم سر خود را به يك ديوار آجري به نام جنگ زده ايم بدون اينكه تلاش كنيم با ايراني ها گفت و گو كنيم.

در همين حال معاون نخست وزير اسرائيل گفت از گفتگوهاي مستقيم ميان آمريكا و ايران استقبال مي كند، به شرطي كه اين گفتگوها در جهت متوقف كردن طرح جمهوري اسلامي براي توليد سلاح اتمي باشد.

به گزارش رويترز، موشه يعالون در مورد چشم انداز گفتگوي دوجانبه ايران و آمريكا گفت: «اسرائيل با اين امر مخالفتي ندارد. اگر تهران در نتيجه تماس مستقيم با ايالات متحده، پروژه هسته اي اش را براي مقاصد نظامي متوقف كند، ما اولين كسي خواهيم بود كه از اين گفتگوها استقبال مي كنيم. اما تا آنجا كه اسرائيل مي داند، آيت الله خامنه اي رهبر جمهوري اسلامي با گفتگوي مستقيم با واشنگتن مخالفت كرده است.»


استقبال از نامه حاشيه ساز

حاشيه سازي رئيس جمهور در نامه نگاري علني به رئيس قوه قضائيه و اصرار بر بازديد از زندان اوين مورد استقبال محافل ضد انقلاب قرار گرفت.

رسانه هاي بيگانه با آب و تاب فراوان اقدام اخير احمدي نژاد را منتشر كردند. در همين حال آرش- س از همكاران صداي آمريكا با ستايش از اين اقدام نوشت: با اين نامه احمدي نژاد متوجه شدم كه بعد از 7 سال پاستورنشيني ياد گرفته چگونه از اختياراتش[!؟] استفاده كند، چيزي كه خيلي ها از آن غافل بودند. شايد از اين پست[مطلب] من تعجب كنيد اما بگذاريد توضيح بدهم. سال پيش همين موقع ها ويژه نامه خاتون در روزنامه ايران به جنجالي تبديل شد كه عاقبت جوانفكر مشاور احمدي نژاد زنداني شد.

وي با عقده گشايي و متهم كردن احمدي نژاد به تقلب مي افزايد: احمدي نژاد نه در تير 84 و نه در خرداد 88 منتخب ملت نبود[!] و سپاه و بسيج او را هل دادند تا پيروز شود. اما او برعكس خاتمي بي پروا بود. توجه كنيد، اصلا قصد مقايسه اين دو را ندارم و همچنين قصد ندارم به خاتمي سركوفت بزنم... احمدي نژاد هرچه بود و هست ياد گرفته چطور جلوي حاكميت بايستد[!؟] اما در زمان خاتمي خيلي از اين اتفاق ها افتاد و حتي يك اخطار قانون اساسي نداد، به همين سادگي.


باور مي كنيد اين حرف ها را اردوغان گفته باشد؟!

نخست وزير تركيه گفت روزي گروه تروريستي پ ك ك عليه كساني كه امروز از اين گروه حمايت مي كنند، وارد عمل مي شود.

به گزارش پرس تي وي اردوغان گفته است: كشورهايي كه از اقدامات تروريستي پ ك ك حمايت مي كنند روزي با تسليحات آنها روبرو خواهند شد.

وي در اظهاراتي قابل تأمل ضمن مخالفت با نحوه اقدام گروه پ.ك.ك براي رسيدن به اهدافشان گفت: هيچ تقاضا و مطالبه اي از طريق تفنگ و يا خشونت به دست نمي آيد.

وي گفت: مسير ترور، خشونت و استفاده از اسلحه به پايان رسيده و اكنون درك شده كه با اين شيوه ها، هيچ چيزي عايد كسي نمي شود. آنها (پ.ك.ك) در تلاش براي كمك به برادران كرد ما نيستند. اگر هدف آنها كمك بود هرگز كوكتل مولوتوف به سوي مدارسي كه بچه هاي ما در داخل آن هستند پرتاب نمي كردند و خود را متعهد به خونريزي نمي دانستند.

اين اظهارات قابل تأمل در حالي بيان شده كه اردوغان علنا در سوريه از گروه هاي تروريست و جنايتكار حمايت مي كند و به زور تفنگ و بمب گذاري آنها مي خواهد، دموكراسي سعودي-آمريكايي را به مردم مظلوم سوريه تحميل كند.

تروريست ها و گروه هاي مسلح لانه كرده در سوريه چندي پيش اقدام به حملات خمپاره اي و موشكي به مناطق مرزي تركيه كردند.

گروه تروريستي پ ك ك پس از مناسب ديدن اوضاع به هم ريخته مرز تركيه و سوريه و با اين تلقي كه تروريسم نرخ جديد حاكم بر اين منطقه شده، فعاليت هاي خود در خاك تركيه را شدت بخشيدند.

يادآور مي شود به گزارش روزنامه كريستين ساينس مانيتور خشم شهروندان تركيه از مداخله دولت متبوعشان در امور سوريه افزايش يافته است. اين روزنامه در گزارشي نوشت: شهروندان تركيه استدلال مي كنند، آنكارا صرفا به بازيچه اي در پيشبرد توطئه هاي آمريكا با هدف تقويت ناآرامي در منطقه تبديل شده است.

به گزارش «كريستين ساينس مانيتور» بسياري از مردم تركيه، دولت را به دليل كشاندن كشور به درگيري در سوريه، سرزنش مي كنند.

اين در حالي است كه احساسات ضد آمريكايي نيز در شهر «انطاكيه» كه درست هم مرز با سوريه است، به شدت افزايش يافته است. احمد ساري، از كسبه محلي مي گويد: «آنچه در سوريه روي مي دهد، تماما بخشي از پروژه بزرگ آمريكا براي تغيير مرزهاي خاورميانه است. آمريكا و متحدانش نگران دموكراسي مردم سوريه نيستند. به آنچه در عراق روي داد، نگاه كنيد!»

رفيق اريلماز، از نمايندگان مخالف ترك از انطاكيه نيز غرب را به تلاش براي دامن زدن به مناقشه قومي در منطقه متهم كرد.

اريلماز گفت «زماني كه مردم اين مناطق دچار اختلاف و تفرقه شوند، دست يابي به نفت آسان تر خواهد بود.»


شكوري راد: جنس هاشمي از جنس اصلاح طلب ها نيست اما...

يك عضو مركزيت حزب مشاركت گفت: مبدأ اصلاح طلبي اصلاح طلبان قيام امام حسين(ع) است. وي در عين حال مي گويد عبارت براندازان فرنگ نشين را نمي پسندد و «ما روي مقابله با معارضان اصل نظام را نداريم».

علي شكوري راد در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي اعتماد هر چند كه گفت «مبدأ اصلاح طلبي ما قيام امام حسين(ع) است كه فرمود من براي طلب اصلاح در آيين جدم خروج كرده ام» اما تحركات اوباش آشوب طلب در تعرض به ساحت امام حسين عليه السلام در روز عاشوراي سال 88 را مسكوت گذاشت. اوباش با زمينه سازي منافقين مدعي اصلاح طلبي جرئت اين هتاكي را پيدا كردند و پس از آن نيز نامزد مورد حمايت حزب مشاركت، هتاكان را مردمان خداجو توصيف كرد.

شكوري راد در بخش ديگري از اين مصاحبه درباره ناكامي حزب متبوعش در انتخابات رياست جمهوري سال 84 گفت: من معتقدم در سال 84 ما اشتباه كرديم، در سال 83 در حزب كميسيون انتخابات تشكيل داديم تا براي انتخابات رياست جمهوري برنامه ريزي كنيم. همان موقع زمزمه هاي آمدن آقاي هاشمي هم مطرح بود و من در گفت و گو با آقاي خاتمي رئيس جمهور متوجه شده بودم كه ايشان نسبت به آقاي هاشمي نظر مساعد دارد. بر همين اساس به آقاي دكتر خاتمي دبيركل حزب گفتم الان شرايط ما خوب نيست و هاشمي در اين شرايط مي تواند براي ما هم گزينه اي مطلوب باشد و ايشان هم تاييد كرد اما اين حرف ما در سطح هواداران و بدنه اجتماعي ما حتي فرصت ابراز هم پيدا نمي كرد. اگر ما اين را مطرح مي كرديم خودمان طرد مي شديم. ما فكر مي كرديم در شرايطي كه آقاي خاتمي را در تنگنا قرار داده اند، فرد قدرتمندي مثل هاشمي بهتر مي تواند شرايط را تغيير دهد. اما اين حرف در همين حد باقي ماند و چون زمينه اي براي طرح شدن نداشت ما رفتيم به سراغ اينكه توسط حزب كانديدا معرفي كنيم. آن زمان هواداران اصلاحات سرخورده شده بودند، ما به لحاظ اجتماعي موقعيت خوبي نداشتيم و بايد خود را بازسازي مي كرديم.

وي با بيان اينكه با نامزدي مصطفي معين مخالف بوده، مي گويد: چون معتقد بودم اگر حزب هستيم بايد نامزد حزب خودمان را معرفي كنيم اما اين تصميم گرفته شد و به نظر من يكي از خطاهاي حزبي ما بود كه از ابتدا روي يك كانديداي غيرحزبي با ديگر احزاب ائتلاف كرديم.

شكوري راد در تناقض با اين اظهارات خود كه «هاشمي گزينه مطلوبي مي توانست باشد» گفت: تحليل ما از ابتدا اين بود كه هر نامزدي يا هاشمي به دور دوم انتخابات راه پيدا كند، برنده انتخابات خواهد بود، چون آقاي هاشمي در جامعه، پنجاه درصد راي منفي داشت ما فكر مي كرديم دكتر معين مي تواند با هاشمي به دور دوم برود و هيچ وقت فكر نمي كرديم فردي كه به دور دوم مي رود احمدي نژاد باشد. مردم هم در حقيقت در مرحله دوم به احمدي نژاد راي مثبت ندادند، بلكه راي نه به هاشمي را به حساب احمدي نژاد ريختند.

وي در ادامه اظهارات متناقضش مي گويد: اينكه من بحث آقاي هاشمي را مطرح كردم به اين معنا نبود كه ما هاشمي را به عنوان نامزد خود معرفي كنيم. ما هرگز نمي توانستيم آقاي هاشمي را به عنوان كانديداي مشاركت معرفي كنيم. از آن گذشته، خود آقاي هاشمي نه آن موقع و نه حتي الان، شخصيتي نيست كه كسي با او صحبت كند و به توافق برسند. با آقاي هاشمي نمي شود گفت وگو كرده و به توافق برسيم و بعد برويم آن توافق را اجرا كنيم. او كار خودش را مي كند و شما مي توانيد او را تأييد بكنيد يا نكنيد. جنس آقاي هاشمي از جنس اصلاح طلب ها نيست اما به دليل اينكه انتقادهايي به روند اداره امور كشور دارد، در برخي وجوه با اصلاح طلبان مواضع مشترك پيدا كرده است... نه تنها ما بلكه هيچ مجموعه ديگري هيچ وقت در اين مدت وارد گفت و گويي با آقاي هاشمي نشده اند كه منجر به يك توافق شده باشد. ما اگر آن موقع حرف هاشمي را مي زديم، به اين معنا بود كه اگر رئيس جمهور شود بد نيست نه اينكه او را كانديداي خود كنيم چون فكر مي كرديم با توجه به رويكردهاي جديدي كه در دوران اصلاحات پيدا كرده مي توانست لااقل بخشي از اهداف توسعه اي آقاي خاتمي را با قدرت دنبال كند.

عضو مركزيت حزب مشاركت در بخش ديگري از مصاحبه خود با بيان اينكه «اگر در حاشيه بنشينيم، مردم ما را فراموش خواهند كرد»، از اقدام خاتمي در حضور در انتخابات مجلس دفاع كرد و گفت: آقاي خاتمي با آن رأي در واقع تست كرد و چون منفي بود امروز هيچ اصلاح طلب صاحب اعتبار و وزني را پيدا نمي كنيد كه بگويد بايد در انتخابات سال آينده موثر خواهيم بود.

برخلاف اين اظهارات شواهد حاكي از آن است كه طيفي از اصلاح طلبان با محوريت خاتمي اصرار دارند به هر طريق بتوانند در انتخابات سال آينده شركت كنند.

شكوري راد درباره عبارت «براندازان فرنگ نشين» كه در نامه نوشته شده توسط شماري از اصلاح طلبان به بهانه سالروز تولد خاتمي قيد شده بود، گفت: خيلي از افراد به نوشتن اين عبارت اعتراض داشتند و قرار بود كه حذف شود. حداقل اين است كه خود من زماني آن نامه را امضا كردم كه قرار بود اين عبارت حذف شود و به نظر من عبارت خوبي نبود. البته من معتقدم ما نمي توانيم با كساني كه برنامه خود را براندازي نظام اعلام مي كنند، تشريك مساعي كنيم. ولي در حالي كه صاحبان قدرت خود را معادل نظام معرفي مي كنند و ما را به دليل انتقاد از خودشان به ضديت با نظام متهم مي كنند وظيفه اي براي مقابله با معارضين نداريم[!] ما به اصل نظام وفاداريم و از آن دفاع مي كنيم. اگر روزي نظام موجود اصلاح پذير نبود و اصلاحات به بن بست رسيد، همان طور كه آقاي رضا خاتمي گفت ما با معارضين اصل نظام تشريك مساعي نمي كنيم ولي روي مقابله با آنها را نيز نخواهيم داشت. بنابراين ترجيح خواهيم داد همچون علي(ع) در خانه بنشينيم تا از آتش فتنه در امان باشيم.

اين قياس گزاف در حالي صورت مي گيرد كه هفته گذشته رجب مزروعي فرستاده ويژه حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) به خارج كشور با طيفي از گروهك هاي ضد انقلاب در نشست مشتركي شركت كرد. در فتنه سبز نيز تمام گروهك هاي برانداز ساختارشكن- از سلطنت طلب ها و شبه ملي گراها تا گروهك هاي چپ منحله و منافقين و كومله و دموكرات- در كنار جريان نفاق مدعي اصلاح طلبي حضور به هم رسانده و تشريك مساعي داشت.


روزنامه وطن امروز :

وقتی مخملباف سفارش اسرائيلي مي‌پذيرد!

محسن مخملباف کارگردانی که به سبب عدم تعادل شخصیتی و عقیدتی در زندگی‌اش چند بار رنگ و مرامش را تغییر داده، حال به استخدام فرقه ضاله بهائیت در آمده تا فیلمی در تبلیغ فرقه وابسته به صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی بسازد.

مخملباف چند سالی است از کشور فرار کرده و به ساخت فیلم‌هایی با سفارش جشنواره‌های غربی با درونمایه پورنوگرافیک و سیاهنمایی بر ضد ایران مشغول است.

وی که خودش را در دوران فتنه ۸۸ یکی از اعضای شورای فتنه‌گران سبز فراموش شده معرفی می‌کرد، در آخرین ساخته‌اش در سفر به فلسطین اشغالی و تحت سفارش صهیونیست‌ها فیلمی مستندگونه به نام «باغبان» ساخته با بازی خود و پسرش که همانند یک آگهی تبلیغاتی برای فرقه بهائیت است.

وي در اين فيلم اوج انحراف فکری و عقیدتی خود را برملا کرده. با توجه به مشی اسلام‌هراس و ایران‌ستیز جشنواره‌های غربی انتظار می‌رود این فیلم آماتوری جایزه‌های فراوانی را از آن خود کند.

سران فرقه استعمار ساخته و وابسته بهائیت به سبب فقدان ایدئولوژی منطقی و قابل‌دفاع همواره سعی دارند در کنار نمایش باغ‌های اطراف مقبره خدایشان حسینعلی نوری که قبله عباداتشان نیز هست با ظاهرفریبی و سر دادن شعارهای ضدجنگ و تبعیض به اغفال ساده‌لوحان قبیله‌های دورافتاده آفریقایی و جنگل‌های آمازون بپردازند.


فرار یک عضو دیگر منافقین از فرقه رجوی

یکی دیگر از اعضای فرقه منافقین رهایی از شرایط بد و سانسور خبری و خفقان موجود در مناسبات فرقه را عامل اصلی خود برای ترک این سازمان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی «ندای حقیقت» از بغداد چهارشنبه گذشته یکی دیگر از اعضای فرقه تروریستی رجوی مستقر در کمپ ترانزیت با نام «هوشنگ میرزا قربانی» با بیش از 2 دهه حضور در این فرقه تروریستی خود را تسلیم نیروهای عراقی کرد.

وی رهایی از شرایط بد و سانسور خبری و خفقان موجود در مناسبات فرقه را عامل اصلی خود برای ترک این سازمان اعلام کرد. خروج ذلت بار منافقین از پایگاه بد‌نام اشرف و عدم پذیرش این گروه تروریستی برای استقرار در اروپا از سوی کشورهای غربی موجی از نگرانی، یأس و سرخوردگی را در بین سرکردگان و همچنین اعضای فریب خورده گروهک نفاق به‌وجود آورده است.


روزنامه خراسان:

پيشنهاد دريافت اجاره از يگان هاي ناجا و سپاه مستقر در فرودگاه

بر اساس درخواستي که وزارت راه و شهرسازي به کميسيون زيربنايي هيئت دولت ارائه داده است، دستگاه هايي مانند نيروي انتظامي و سپاه پاسداران که براي ايفاي ماموريت هاي ذاتي و وظايف قانوني خود در فرودگاه ها مستقر مي شوند، بايد براي اماکن و زمين هاي مورد استفاده خود، به شرکت مادرتخصصي فرودگاه هاي کشور اجاره بها پرداخت کنند که اين پيشنهاد فعلا با مخالفت مسئولان ارشد دولت مواجه شده است.


پي گيري مشايي براي پرداخت حق الکشف به شوراي اصناف

رئيس دفتر رئيس جمهور چندي پيش در نامه اي به برخي مسئولان دولتي از آن ها خواسته بود امکان قانوني و اجرايي "برخورداري شوراي اصناف از حق الکشف کالاهاي مکشوفه قاچاق" را بررسي کنند که پس از بررسي اين دستگاه ها، مشخص شده در صورتي که اقدامات شوراي اصناف به عنوان مأمور از سوي سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليد کنندگان به عنوان سازمان کاشف انجام شده باشد، پرداخت وجه با تأييد سازمان مذکور موجه خواهد بود.


روزنامه تهران امروز:

شکی درسلامت انتخابات نیست

به‌دنبال اظهارانظرهاي چهره‌هاي اصلاح‌طلب درباره برگزاري انتخابات آزاد، روز گذشته حجت‌الاسلام حسن روحاني از چهره‌هاي نزديك به اين جريان صراحتا اعلام كرد كه «شكي در رابطه با سلامت انتخابات ندارد.»

نماينده مقام معظم رهبري درشوراي امنيت ملي در خصوص تاکید مقام معظم رهبری بر سلامت انتخابات خاطرنشان كرد: ایشان درباره انتخابات به نکات بسیار مهمی اشاره کردند از این رو بنده نیز معتقدم باید در شیوه و سلامت انتخابات توجه ویژه ای صورت گیرد، البته دولت و مسئولان ذی ربط تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا انتخابات قانونی و سالم برگزار شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اما باید شیوه ای در نظر گرفته شود که مردم در انتخابات احساس سلامت کنند، ما سلامت انتخابات را داریم و در آن شکی نیست ولی باید برای احساس سلامت به اندازه کافی کار شود و آن را جدی گرفت،اگر مردم به احساس سلامت در انتخابات پی ببرند حتما حضوری فعال و چشمگیر در پای صندوق های رای خواهند داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری مخاطب اصلی سخنان رهبری را دولتمردان عنوان کرد و افزود: دولتمردان و مسئولان باید براساس فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کنند، ضمن آنکه معظم له بر عدم فعالیت زودهنگام انتخاباتی تاکید کرده بودند، براین اساس باید هم مسئولان و هم شخصیت‌های سیاسی جهت سلامت انتخابات گام بردارند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه نحوه فعالیت احزاب و رجال سیاسی برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بسیار عجولانه است گفت: نباید از هم اکنون فضای جامعه را انتخاباتی کرد، اما آنچه مسلم است حضور تمامی احزاب، تشکل‌ها و افراد شاخص در صحنه انتخابات لازم است و باید همه ما جهت پرشور شدن انتخابات آینده در زمان مناسب اقدام کنیم.


جنگي حساس تر از جنگ تحميلي

سردار سيدمسعود جزايري، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به نظر می رسد افول غرب و صهیونیسم جهانی و ته نشین شدن دانسته‌های ابرسرمایه‌داری همان پیچ تاریخی است که رهبر معظم انقلاب به آن پرداختند بنابراین این پیچ تاریخی باید درک شود تا ما در آن نقش آفرین باشیم.

سردار جزایری در مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشي شبكه تحليلگران جنگ نرم رسانه‌اي با عنوان «باهر» گفت: در حال حاضر ما نسبت به هشت سال جنگ تحمیلی در یک شرایط جنگی عمیق‌تر، حساس‌تر و گسترده‌تر به سر می بریم که این امر باید در برنامه‌ها، مدیریت‌ها و فعالیت‌هایمان نمود روشنی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما در شرایط امروز در جنگ به سر می‌بریم، تصریح کرد: باید ابعاد این جنگ‌ها از نظر خود و غیرخودی شناخته شده و منابع و سرمایه‌ها مشخص شوند؛ همچنین فرآیند تبدیل منبع و سرمایه به قدرت شکل بگیرد.


سوال قبلی از احمدی‌نژاد خیلی هم مفید بود

علي مطهري، نماينده مردم تهران درمجلس شوراي اسلامي و از طراحان اصلي سوال از رئيس‌جمهور در تازه‌ترين گفت‌وگو از اقدام پيشين مجلس براي سوال از رئيس‌جمهور دفاع كرد.

مطهري در پاسخ به سوالي در مورد سخنان حدادعادل که تجربه قبلي سوال از رئيس‌جمهور را ناموفق خوانده بود، گفت: البته آقاي حداد مخالف سوال هستند و طبيعي است که اينچنين بگويند اما اتفاقا بار قبل بسيار هم مفيد بود و اينکه رئيس‌جمهور احضار شد و مجبور به پاسخگويي در باره مسائلي شد خوب بود ، اگرچه ايشان برخي موارد را رعايت نکرد اما مجموعا آن تجربه سوال را هم مفيد براي مجلس و کشور مي‌دانم.

مطهري اضافه کرد: فرق اين مرتبه با بار قبل در تغيير آيين‌نامه است که موارد اضافه شده در آن کارايي سوال را بيشتر کرده فقط مسئله مهم در اين ميان همان طور که رهبر انقلاب فرمودند اجتناب از جنجال است که مخالف منافع کشور خواهد بود وگرنه اگر جنجالي به پا نشود فکر مي‌کنم ايشان هم مخالفتي نداشته باشند.

نماينده مردم تهران در مورد احتمال پس گرفتن امضاها از سوي نمايندگان طراح سوال نيز گفت: خير، مطمئن نيستم چراکه اين مسئله بستگي به نظر نمايندگان دارد که در عمل مشخص خواهد شد.


روزنامه قدس:

دیدار جاسبی با نمایندگان مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی چندی پیش طرحی را تقدیم هیات رئیسه کرده و براساس آن خواستار تحقیق و تفحص از دوران مدیریت جاسبی در دانشگاه آزاد شده بودند. این دیدار در حالی است که طرح تحقیق و تفحص از مدیریت جاسبی در دانشگاه آزاد هم اکنون در مجلس مطرح است.

نقش سعودیها در قطع شبکه‌های ایران

پایگاه نهرین نت با اشاره به اقدام شرکت یوتلست در قطع برنامه های شبکه های ایرانی سعودی ها را در پشت پرده آن دانست.

العربیه باز هم خالی بست

شبکه تلویزیونی العربیه وابسته به دولت سعودی که در جعل اخبار و انتشار مطالب دروغ مهارت دارد، به تازگی مدعی شده است که سپاه پاسداران مسوول حفاظت از جان «بشار اسد» شده است.

جشن‌های عروسی میلیاردی درتهران

برخی مدیران تالارهای عروسی و دفاتر خدماتی و تشریفات برگزاری مراسم های عروسی 100 میلیون تا یک میلیارد تومانی را تائید کردند. این در حالی است که برخی دیگر نیز از داشتن مشتریانی برای برگزاری مراسم طلاق خبر می‌دهند.

انتقاد یک نماینده از حاجی بابایی

حمیدرضا عزیزی فارسانی نماینده اردل و فارسان در مجلس با اشاره به حادثه جان باختن 26 دانش آموز و معلم در مسیر بازگشت از مناطق جنگی جنوب کشور گفت: متاسفانه هیچ مسوولی مسوولیت این اتفاق را بر عهده نمی گیرد، وزیر آموزش و پرورش بگوید آیا راضی می شود بچه خودش در این مسیر از دست برود و جسد او را تحویل بگیرد؟!

احتمال پس گرفتن امضای تفحص

جواد هروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت:به احتمال زیاد امضاکنندگان تفحص از دانشگاه آزاد امضای خود را برای پیگیری این موضوع در صحن علنی مجلس پس می گیرند.

احتمال لغو بازداشت مهدی هاشمی

مهدی علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی گفت: ما منتظر هستیم که مدت دستگیری مهدی به یک ماه برسد. وی افزود:ممکن است که قرار بازداشت مهدی هاشمی به قرار وثیقه تبدیل شود.

آقای وزیر پیگیر نامه احمدی‌نژاد

سیدمرتضی بختیاری،وزیر دادگستری گفت: نامه احمدی‌نژاد به رئیس قوه قضاییه برای بازدید از زندان اوین را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می‌کنم.

حرفی بزنم تعبیر دیگری می شود!

مسعود ده‌نمکی در پاسخ به این پرسش که آیا «بیدار باش» را دیدی وبه عنوان کارگردان فیلم‌های کمدی!

در عرصه دفاع مقدس چطور باید در این زمینه فعالیت شود که شان مبانی دینی و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس حفظ شود؟ گفت: اگر توهین می‌کنند همین‌ها را شما نقد کنید، کار شماست، کار من نیست!

این کار شما به عنوان یک رسانه است که این مسائل را نقد کنید. اگر من حرفی بزنم تعبیر دیگری می شود.

جواب من همین است دیگر...

عجب تخیل قوی دارند این آمریکاییها

دریک بازی رایانه ای جدید آمریکایی که با همکاری صهیونیستها تهیه شده است اجازه حمله به ایران صادر شده است.در این بازی ، بازیگران می‌توانند نقش اوباما را ایفا کرده و در مورد بمباران ایران و یا اجرای حملات سایبری تصمیم بگیرند.

هزینه موتلفه برای احمدی‌نژاد

اسدا... بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت:موتلفه برای حمایت از احمدی‌نژاد هزینه مادی هم کرد.فعالیت انتخاباتی خرج دارد. ما به تکلیف شرعی‌مان عمل کردیم و رضایت داریم. یعنی اگر باز به روز‌های انتخابات 88 برگردیم موتلفه باز هم از احمدی‌نژاد حمایت می‌کند.

دیکتاتور رسما دیوانه شد

شیعه آنلاین: حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر که برای گذراندن دوران محکومیت خود، اکنون در زندان به سر می برد، ادعا کرده فردی از عربستان سعودی نامه ای چهار صفحه ای برای من ارسال کرده که مهدی منتظر ذیل آن را امضا کرده است.پزشکان گفته اند که در حال حاضر مبارک شرایط روحی خوبی ندارد .

اعتراف یک روزنامه ترک

روزنامه «حریت» ترکیه نوشت: ما برخی فاکتورها را فراموش کرده‌ایم.ایران وارث امپراتوری پارس است. نمی‌توان این کشور را به آسانی شکست یا فریب داد.

گسترش اپیدمی فرار در فرقه رجوی

یکی دیگر از اعضای فرقه منافقین از عراق گریخت.وی،رهایی از شرایط بد و سانسور خبری و خفقان موجود در مناسبات فرقه را عامل اصلی خود برای ترک این سازمان اعلام کرد.

تحریف بهاییت در تفسیر قرآن

تحریف در تفسیر قرآن، راه جدیدی است که برای تبلیغ بهائیت در نظر گرفته شده است. در جلسه محفلی بهاییت مصوب شده است که در آیه 40 سوره احزاب می‌گویند باید پیامبر اسلام را نگین انگشتر انبیا معرفی کنیم نه ختم کننده رسالت انبیا!.


روزنامه جمهوری اسلامی:


* همزمان با اوج گيري اعتراضات مردمي در مصر عليه محمد مرسي رئيس‌جمهور اين كشور به خاطر تبادل سفير با رژيم صهيونيستي و ارسال نامه وفاداري به شيمون پرز رئيس اين رژيم، مؤسسه آمريكائي "گرينبرگ" نتايج يك نظرسنجي را منتشر كرد كه به موجب آن 77 درصد مردم مصر خواستار قطع رابطه كشورشان با رژيم صهيونيستي هستند.

مردم مصر طي روزهاي گذشته در اعتراض به نامه وفاداري رئيس جمهورشان به رئيس رژيم صهيونيستي عليه وي تظاهرات كردند و در شعارهاي خود، محمد مرسي را حسني مبارك ديگري دانستند.

محمد مرسي در نامه معرفي سفير جديد مصر به شيمون پرز وي را "عزيز من" خطاب كرد و در پايان نامه اعلام كرد كه به اسرائيل وفادار خواهد بود.



* رسانه‌هاي غربي با انتشار گزارش‌ها و مقالاتي به مسئولان دولت‌هاي اروپائي و آمريكائي اعلام مي‌كنند تحريم‌ها عليه ايران نتوانسته اين كشور را وادار به عقب نشيني از مواضع خود كند.

روزنامه ايتاليائي "ايل فوليو" با اشاره به تشديد تحريم‌ها نوشت: اين اقدام، ايران را حتي يك ميليمتر هم وادار به عقب نشيني از مواضع خود نكرده است.



* بعد از وقوع يك انفجار انتحاري در مقابل يكي از مساجد چابهار كه دو شهيد برجاي گذاشت، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هر كدام جداگانه از دستگيري عناصري خبر داده‌اند كه به قصد ايجاد انفجار و آشوب وارد كشور شده بودند.

سپاه پاسداران مي‌گويد: "طي يك عمليات فني اطلاعاتي، يكي از سرپل‌هاي مرتبط با آمريكا و انگليس براي ايجاد آشوب‌هاي خياباني در ايران توسط سازمان اطلاعات دستگير شد.

" وزارت اطلاعات نيز اعلام كرد يك تروريست كه براي انجام عمليات انتحاري از مرزهاي شرقي وارد كشور شده بود را دستگير كرده است.


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار