دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در یک ارتباط تلفنی عنوان کرد:

موج بیداری در میان هنرمندان و فیلمسازان مستقل دنیا در حال شکل گرفتن است

هفته فیلم مقاومت در کشور فلسطین(غزه)طی مراسمی شب گذشته به کار خود پایان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس این هفته فیلم که به همت دبیرخانه دایمی جشنواره فیلم مقاومت، بنیاد فرهنگی روایت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اوایل هفته گذشته  همراه با جشن های پیروزی مقاومت مردم غزه در مقاومت هشت روزه علیه صهیونیست ها آغاز شده بود شب گذشته در مرکز فرهنگی و هنری غزه به کار خود پایان داد.
بر پایه این گزارش، مراسم اختتامیه هفته فیلم مقاومت در غزه با حضور وزیر فرهنگ فلسطین و  جمعی از هنرمندان فلسطینی ، مردم و نمایندگان رسانه‌های گروهی همراه بود  محمد خزاعی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس مطالبی را از طریق ویدیوکنفرانس برای حاضران عنوان کرد.
وی ضمن تبریک پیروزی حماسه مقاومت هشت روزه مردم غزه در مقابله با تهاجم صهیونیست ها در هفته هاي اخير با اشاره به فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس که تجربه گران سنگ آن را ملت ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی با خود دارد عنوان کرد: ملت فلسطین هم بیش از هر مللی با فرهنگ غنی مقاومت آموخته و آمیخته شده است و سال‌ها است که در پاسداری از خاک، شرف، افتخارات، باورها و اعتقاداتش با این فرهنگ، ارزش‌ها و زیبایی هایش تنیده شده است.
خزاعی با بیان اینکه امروز دنیا الگوی مقاومت را در ایران، فلسطین و لبنان و بسیاری از ملل استقلال جو و آزادی خواه و ظلم ستیز جستجو می‌کند تصریح کرد: وقتی بند بندملتی با جوهره مقاومت و عشق به آرمان‌هایش عجین گشته است رسالت هنرمندان و فیلمسازان سنگین‌تر می‌شود  چرا که باید تاریخ واقعی آنان را ثبت و روایت کنند.
به گفته وی سینمای مقاومت امروز در دنیا گفتنی های بسیاری دارد زیرا که ریشه در تاریخ و قلمروی دارد که سرشار از حماسه ها، افتخارات و تصاویر بکر و شگرف است و متاسی از فرهنگ و تمدن غنی و ناب اسلامی است.
خزاعی با اشاره به موفقیت جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دنیا و برگزاری تاثیرگذار آن در قالب هفته فيلم مقاومت در  غزه- سرزمینی که نه در سال‌های دور که هم‌اکنون که هفته فیلم مقاومت را شاهد است مظاهر فرهنگ و مقاومت را حی و حاضر تجربه می‌کند و لبریز از شور شیرین حماسه پیروزی است که همواره و در هفته‌های اخیر به دست آورده است اضافه کرد: امیدوارم برگزاری هفته فیلم مقاومت در غزه آغاز شکل‌گیری یک جریان سینمایی متداومی باشد تا آیینه ای شود پیش روی جهانیان که به حقانیت، بزرگی و عزت یک ملت پی ببرند و تأثیرات و دستاوردهای ارزشمندی برای مردم و هنرمندان فلسطین به همراه داشته باشد.
دبیرجشنواره بين المللي فیلم مقاومت با بیان اینکه اکنون در دنیا موج ساخت فیلم با محوریت مقاومت در گستره وسیعی شکل گرفته خاطرنشان ساخت: زمانی حتی یک عنوان فیلم در زمینه ظلم صهیونیست ها و مقاومت مردم فلسطین ساخته نمی‌شد ولی امروزه شاهدیم که جریان فیلمسازی در این زمینه در سطح وسیعی شکل گرفته و این موج بیداری در میان فیلمسازان و سینماگران جهان بویژه هنرمندان مستقل دنيا بوجود آمده و نگاه به مقاومت و مظلومیت مردم فلسطین تغییر کرده است.
وی تصریح کرد: موج بیداری در میان سینماگران مستقل دنیا در حال شکل گرفتن است و نوید این را می‌دهد که مقاومت یک ملت در دفاع از حقانیت خویش در افکار هنرمندانُ فرهیختگان و سینماگران آزاده مود توجه است.
 
در این گزارش عنوان شد: هفته  فیلم مقاومت در  غزه از اوایل هفته گذشته آغاز شد و با نمایش آثاری از سینمای ایران در مرکز فرهنگی واسلامی غزه، دانشگاه الاقصی و دانشگاه غزه  ادامه یافت. این حرکت با استقبال چشمگیر هنرمندان فلسطینی- مستندسازان و نمایندگان رسانه‌های گروهی رو به رو گردید.
شايان ذكر است بخش چشم انداز سينماي مقاومت دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت و دفاع مقدس تاكنون در كشورهاي كنيا، مالزي، تركيه و فلسطين برگزار شد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار