عملکرد نه چندان جالب سوناتا در تست تصادف + فيلم

بدون شک Sonata یکی از موفق‌ترین محصولات هیوندای موتورز کره جنوبی در این 10 سال اخیر است. این خودروی آشنا در تست تصادف نتایج عجیبی به دست‌آورد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، بازار خبر _ پروژه سوناتا از سال 1985 کلید خورد. نسل اول آن با چهره‌ای شبیه به محصولات ژاپنی عرضه شد.


سال 1988 با معرفی نسل دوم، کمی استقلال در طراحی‌اش دیده می‌شد. اما هم‌چنان او را با مدل Excel مقایسه می‌کردند.


وقتی نسل سوم در 1993 رونمایی شد، خبر استفاده از موتورهای میتسوبیشی برای آن دنیا را متوجه خود كرد . حالا دیگر سوناتا را به عنوان یک خودروی ارزان و با قدرت می‌شناختند.


نسل چهارم با چهره‌ای نه چندان قابل قبول در 1999 عرضه شد. شاید از نظر ایمنی و امکانات پیشرفت کرد ولی از نظر زبان طراحی کاملاً افت داشت.


اما طراحی انقلابی این خودرو در سال 2004 بود که کل بازارهای جهانی از جمله ایران را فرا گرفت. این محصول به لطف سایز بزرگ، موتور پربازده، مصرف مناسب، قیمت مقرون به صرفه و لذت بالای رانندگی با اقبال چشم‌گیری روبه‌رو شد.


آخرین نسل سوناتا سال 2011 رونمایی شد. چهره‌اش به کلی جسورانه  در نظر گرفته شد. می‌گویند هیوندای برای نسل آخر 372 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده بود.


در تست تصادف


همانطور که از تصاویر و فیلم برمی‌آید، ضعف خودروسازی کره در ایمن سازی قسمت‌های کوچک مثل ستون‌ها و اتصالات به وضوح مشهود است.

 

برچسب ها: سوناتا ، تست تصادف ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.