فروش اوراق سلف نفتي در اتاق انتظار بانک مرکزي

وزير نفت گفت: مطالعات و اقدامات انتشار اوراق سلف نفتي در وزارت نفت به اتمام رسيده و براي فروش منتظر پاسخ از سوي بانک مرکزي است.

رستم قاسمي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بين اين مطلب که اقدامات و مطالعات انتشار اوراق سلف نفتي در وزارت نفت، سازمان بورس و بانک سپه به اتمام رسيده است، افزود: وزارت نفت منتظر پاسخ نهايي بانک مرکزي است که اجازه عرضه اوراق سلف نفتي را در کشور صادر کند.
وي تأکيد کرد: با انتشار اوراق سلف نفتي، زمينه براي توسعه صنعت نفت فراهم مي شود.
قاسمي در خصوص کلنگ زني کارخانه ان جي ال اظهار داشت: يکي از موضوعات بسيار مهم که در صنعت نفت در اولويت قرار دارد، خاموش کردن گازهاي همراه نفت است که مدتهاست در کشور مي سوزد.
وزير نفت اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون عمليات کارخانه ان جي ال دهلران با ظرفيت3 هزار و 100 شروع شده و کارخانه ان ال جي خارک با ظرفيت 3 هزار و 200 که آخرين طرح در منطقه اين است اجرا مي شود.
وي تأکيد کرد: کارخانه ان جي ال براي تأمين خوراک پتروشيمي بندر امام خميني احداث مي شود که کنسرسيوم سرمايه گذار اصلي آن پتروشيمي امام است.
وزير نفت خاطرنشان کرد: اين کارخانه در يک برنامه زمانبندي 48 ماهه احداث مي شود.
در ادامه احمد قلعه باني مدير عامل شرکت ملي نفت ايران در خصوص اوراق سلف نفتي گفت: بانک مرکزي، کار کارشناسي و اثرات جانبي اين اوراق را از نظر ريالي و ارزي بررسي مي کنند.
وي خاطرنشان کرد: اميدواريم که بانک مرکزي پاسخ  نهايي خود را براي انتشار اوراق سلف نفتي هرچه زودتر صادر کنند./س
برچسب ها: فروش ، اوراق ، سلف نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار