رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت خبر داد

حمايت 100 درصدي "وزارت بهداشت" از پرداخت مستقيم به بيمارستان‌ها / تکميل دارو و تجهيزات پزشکي مهمترين اقدام براي تحقق اين هدف

وزارت بهداشت پرداخت مستقیم به بیمارستان‌ها را انجام خواهد داد و حمايت 100 درصدي خود را نسبت به اجراي این طرح خواهد داشت.

دکتر دیناروند رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: وزارت بهداشت پرداخت مستقیم به بیمارستان‌ها را انجام خواهد داد و نسبت به این طرح حمایت 100 درصدی انجام خواهيم داد.

وی افزود: این پرداخت‌ها مستقیما از وزارت بهداشت به مراکز دانشگاهی علوم پزشکی و بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد تا صندوق‌ بیمارستان‌ها دچار مشکل نشوند.

دکتر دیناروند در ادامه گفت: ما نباید به هیچ بیماری بگوییم تا نسخه‌ای را در بیرون از بیمارستان تهیه کند و این کار در سراسر دنیا توسط داروخانه‌ و مرکز خدمات درمانی صورت می‌پذیرد.

وي با بيان اينکه  برای اجرای این طرح دوگام اساسي را پيش رو داریم گفت: قدم اول تامین و تدارک کامل تمامی داروها و تجهیزات پزشکی و قدم بعدی کاهش پرداختی‌های بیماران تا 10 درصد است.

وی ادامه داد: این تامین اعتبار مطابق با میزان بودجه‌ی سال گذشته‌ی بیمارستان‌ها بوده است و در صورت افزایش آن توسط وزارت بهداشت تامین اعتبار انجام خواهد شد.

 معاون غذا و داوری وزارت بهداشت در پايان گفت: طبق ابلاغیه‌ی وزارت بهداشت یک کمیته‌ی تخصصی دارویی در هر بیمارستان و مرکز پزشکی تشکیل گردیده است که به تهیه‌ی فهرست و اقلام مورد نیز آن مرکز اقدام کنند و بر کنترل و صرف این بودجه نیز نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار