بازدید سرزده از مدارس برای غافل گیری اسب تروا!

نخست وزیر انگلیس، دستور بازرسی سرزده از مدارس این کشور را به دلیل آنچه که «نفوذ تندروهای اسلامی» در برخی مدارس شهر میدزلند نامید، صادر کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاراندیوید کامرون، مجوز بازرسی‌های موسوم به «یورش سپیده‌دم» در مدارس انگلیس را صادر کرد.

 

مجوز بازرسی‌های موسوم به «یورش های سپیده‌دم» در پی ادعاهایی مبنی بر «ترویج افراط‌گرایی» در شش مدرسه‌ی شهر میدلندز بیرمنگام صادر شده است.

 

کامرون اعلام کرد جلسه‌ای با گروه ضربت ِدولت جهت مذاکره در مورد وضعیت بیرمنگام و مبارزه با افراط‌گرایی ترتیب داده است.

 

تصمیم اخیر نخست وزیر انگلیس پس از آن اتخاذ شد که نهاد نظارت بر مدارس انگلیس موسوم به «افستد» ادعاهایی را در مورد ترویج افراط‌گرایی اسلامی در شش مدرسه‌ی بیرمنگام مطرح کرد. به گزارش این سازمان، یکی از این مدارس پس از دریافت اطلاعیه بازرسی به سرعت دروس ویژه‌ ای در رابطه با مسیحیت برای دانش آموزانش ترتیب داد.

 

گزارش افستد، خشم مقامات آموزش و پرورش بیرمنگام را برانگیخت و آنان اظهار داشتند: هیچ یک از مدارس این منطقه نه افراط‌گرایی را تحمل و نه آن را ترویج می‌کند.

 

اتهامات مربوط به ترویج افراط‌گرایی در مدارس میدلندز طی ماه مارس پس از انتشار نامه‌ای با عنوان «عملیات اسب تروا» از سوی یک فرد ناشناس مطرح شد. در این نامه‌ی بدون امضا و بدون تاریخ آمده است که گروه کوچکی از مسلمانان سعی دارند دستور کار خود را در مدارس دنبال کنند.

 

مقامات انگلیس از آن زمان تحقیقات خود را درباره توطئه مورد ادعا آغاز کردند و پیتر کلارک، رئیس سابق فرماندهی مبارزه با تروریسم اسکاتلندیارد را مسئول این تحقیقات قرار دادند.

 

انتصاب کلارک به این سمت انتقادهایی را در پی داشته است؛ به گفته منتقدان این اقدام بیمِ سرکوب احتمالی جوامع مسلمانِ انگلیس از سوی دولت این کشور را افزایش داده است.

 

پرس تی وی

برچسب ها: بازدید ، مدارس ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار