گزارش/ دفاعی- امنیتی در هفته‌ای که گذشت

نجات نفتکش ایرانی از حمله 8 فروند قایق دزدان دریایی/ بسیج نیروهای مردمی نابودی تکفیری‌ها را در عراق رقم می‌زند/ روزی که استراتژی دفاع متحرک ارتش حزب بعث از هم پاشید

نجات نفتکش ایرانی از حمله 8 فروند قایق دزدان دریایی/ درس‌های فراموش‌نشدنی به دشمنان خواهیم داد/فلش اصلی اتهام به طرف آمریکا و رژیم‌صهیونیستی است/ مدیریت کلان یکپارچه برای حوزه دفاع مقدس به‌ویژه در تهران بسیار ضروری است/ ضرورت تلاش دستگاه دیپلماسی برای استیفای حقوق جانبازان شیمیایی و محاکمه جنایتکاران/ جزئیات تکان‌دهنده حمله شیمیایی بعثی‌ها به سردشت/ اتفاقات عراق و سوریه ارزش دفاع مقدس ما را بیشتر روشن کرد/ رژیم صهیونیستی پس از انقلاب اسلامی در همه جنگ‌ها شکست خورده است/ و...

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:


ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش حمله سنگین دزدان دریایی به یک فروند نفتکش ایرانی را در دریای سرخ ناکام گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسم وفا رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا به همراه کار گروه فرهنگی در آستانه ماه مبارک رمضان با کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در یگان‌های مستقر در کرمانشاه و ایلام دیدار کرد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه فلش اصلی اتهام ایده‌های تروریستی در منطقه به طرف آمریکا، رژیم‌صهیونیستی، انگلیس، عربستان و ترکیه است، گفت: هیچ دشمنی نمی‌تواند به مرزهای ما نزدیک شود و چنانچه اتفاق سوئی بیفتد درس‌های فراموش‌نشدنی به آنها خواهیم داد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ده‌ها سازمان دولتی، عمومی و مردمی در حوزه دفاع مقدس در تهران مشغول به کار هستند که هدایت و برنامه‌ریزی کلی و خط مشی و مدیریت کلان یکپارچه برای دفاع مقدس در استان تهران بسیار لازم و ضروری است.


ضرورت تلاش دستگاه دیپلماسی برای استیفای حقوق جانبازان شیمیایی و محاکمه جنایتکاران
معاون روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای هشتم تیر ماه سالروز حمله شیمیایی دردمنشانه رژیم بعثی صدام به سردشت و روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی را فرصتی برای برجسته‌سازی مطالبه جهانی در مجازات مسببین اصلی این جنایت بزرگ دانست.

جاشین سازمان بسیج مستضعفین در آئین معارفه معاون رئیس بنیاد و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جزئیاتی از حمله شیمیایی بعثی‌ها به سردشت را تشریح کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: با اتفاقات عراق و سوریه معلوم می‌شود که ارزش دفاع مقدس ما چقدر بوده و هرچه جلو می‌رویم بیشتر روشن می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی در همه جنگ‌ها پیروز می‌شد ولی پس از انقلاب، در همه جنگ‌ها شکست خورده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه اگر امروز دفاع نظامی در میدان جنگ نداریم اما همه ما به فرهنگ دفاع مقدس به عنوان دژی مستحکم و غیر قابل تسخیر محتاج هستیم گفت: راه‌های مختلفی برای آمادگی در جهت حفظ این فرهنگ وجود دارد تا در مواقع ضروری غیرتمندی خود را نشان دهیم.


سردار روشن: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل حاضر وظیفه اصلی ما است
مدیر کل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران گفت: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل حاضر وظیفه اصلی ما است و در فضای دنیای معاصر به رخ کشیدن حماسه‌های جنگ تحمیلی پشتوانه‌ای برای کشور است.

معاون ستادکل نیروهای مسلح درباره پیشنهاد آمریکا به ایران برای همکاری در مقابله با تحرکات گروه داعش گفت: این پیشنهاد برای ما خیلی مبهم است چرا که ما مقابله و مبارزه با تروریسم را یک اصل می‌دانیم، عدم دخالت بیگانه در کشور عراق را هم یک اصل می‌دانیم.

مسئول معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه ضمن توصیه به خودسازی و تعمیق معنویت پاسداران گفت: معنویت امتیاز اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با بیان اینکه ملت بصير در فتنه 88، مرموزترين چهره‌هاي نفاق را در غبارآلودترين شرايط تشخيص داد، گفت: دستاوردهاي تفكر بسيجي براي فرهنگ‌هاي غربي و شرقي، افسانه و تخيل است.

فرمانده کل سپاه پاسداران در پیامی تأکید کرد: افکار عمومی ملت‌های آزادی‌خواه را به لزوم تلاش و حرکت جدی برای پیشگیری از تولید، توسعه و به‌کارگیری سلاح‌های شیمیایی و کشتارجمعی توسط قدرت‌های سلطه و جهان خوار به‌ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی ترغیب کنیم

فرمانده قرارگاه جنگ نرم با اشاره به اینکه عدم رعایت حجاب اسلامی قبل از هر چیز نوعی ناهنجاری اجتماعی و قانون‌شکنی است، گفت: مشکل بدحجابی با دخالت دولت برطرف می‌شود.

معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: امروز نیروهای تکفیری و داعش به نیابت از آمریکا در منطقه مسلمانان را می‌کشند.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به ماهیت و چگونگی تشکیل گروه ضد دین داعش گفت: به فضل الهی با بسیج نیروهای مردمی که در عراق صورت گرفته گروه تکفیری داعش به‌زودی نابود خواهد شد.


امیر پوردستان: لزوم افزایش آمادگی رزمی نیروهای مسلح کشور
فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن بازدید از تیپ 264 سلماس بر بالابردن آمادگی رزمی نیروهای مسلح تاکید کرد.

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح با اشاره به جنايات گروهك تروريستی بعثی- تكفيری داعش در عراق و سوريه گفت: گروهك تروريستی داعش و حاميانش بايد بعنوان جنايتكاران جنگی مجازات شوند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه کارکنان نیروهای مسلح در جنگ نرم مورد هدف دشمنان اند، ‌گفت:‌ سنگربانی از باورهای کارکنان نیروهای مسلح کار بسیار مهمی است که بر‌عهده ‌روحانیون گذاشته شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: جبهه و جنگ کماکان وجود دارد فقط شکل آن عوض شده و از جنگ سخت به جنگ نرم تبدیل شده و دشمن در جنگ جدید علیه نظام؛ وحدت ملی، ایمان، صبر و استقامت ما را هدف قرار داده است.

سه شنبه دهم تیر ماه سال 1365 روزی فراموش نشدنی در تاریخ ایران است در این روز رزمندگان کشورمان عملیات کربلا1 با رمز «يا ابوالفضل العباس(ع) ادرکني» برای آزاد سازی شهر مهران را شروع و توانستند مهران را آزاد کنند از همین رو این پیروزی تا بدان حد اهمیت داشت که امام راحل در آن روز فرمودند، "مهران را هم خدا آزاد کرد" و این همان جمله‌ای بود که امام، پس از فتح "خرمشهر" بر زبان آورد.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز در صحنه داخلی و خارجی‌، وزارت دفاع به‌عنوان یکی از ارکان و عناصر بی‌بدیل قدرت‌ساز جمهوری اسلامی ایران مطرح است، گفت: ‌در سایه این قدرت‌سازی‌، ضمانت تامین امنیت ملی فراهم‌ می‌شود.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: امروز در عراق مردم از شیعه و سنی با تأسی از قرآن با اتحاد کامل با این گروه که توسط آمریکا به وجود آمده است مقابله می‌کنند و به یاری خداوند موفق بوده‌اند.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای 12 تیرماه سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را فرصتی برای بازنمایی جنایات هیئت حاکمه ایالات متحده و حمایت آنان از تروریسم و وحشی‌گری مدرن دانست.


پرواز655، مبدا بندرعباس-مقصد بهشت
در تاریخ دوازدهم تیرماه سال شصت و هفت شمسی، یک ناوشکن جنگی آمریکایی با نام وینسنس، هواپیمای ایرباس ایرانی را بر فراز خلیج فارس، با دو فروند موشک مورد هدف قرار داد و موجب سقوط هواپیما و شهادت همه دویست و نود نفر مسافر این هواپیما گردید.

انتهای پیام/
برچسب ها: عناوین ، دفاعی ، امنیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار