بازگشایی پرونده جعل مدارک واسناد دولتی با پوشش خدمات به مهاجران کانادا در فیس بوک + تصاویر

بررسی نمونه ای از پرونده مجموعه هایی به ظاهر خدماتی در قالب آموزش و یا اعطای مشاوره به مهاجران دیگر کشورها که اکثرا با حمایت وزارت امورخارجه امریکا در شبکه های اجتماعی در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران، در طی سالهای اخیر با توسعه ابزارهای مختلف در ارتباطات اجتماعی مجازی شبکه های اجتماعی در جایگاه ویژه ای برای سوء استفاده و کلاهبرداری از شهروندان قرار گرفته اند.

در جدیدترین این پروژه ها و  در کنار مجموعه هایی به ظاهر خدماتی بمانند آموزشکده موسوم به توانا که با حمایت وزارت امورخارجه امریکا و در راستای جذب و سازماندهی جاسوس برای ایجاد تهدیدات امنیتی در داخل ایران کاربرد دارد، موسساتی نیز در قالب اموزش و خدمات به مهاجران کشورهای خارجی از جمله کانادا در حال فعالیت های مشکوک و بعضا غیر سالم  در میان شهروندان ایرانی هستند.

فعالیت این مجموعه های مشکوک و آسیب رسان عمدتا با وجود دو سر پل ارتباطی در داخل و کشور پایه ریزی می شود. نفوذ در بین جوانان و علاقمندان در حلقه های جذابی چون تورهای تفریحی یا علاقمندان به فعالیت های هنری و اجتماعی  و جذب از این طریق از جمله تاکتیک های متداول در این مجموعه هاست.

از جدیدترین فعالیت های این موسسات به ظاهر خدماتی ارائه خدماتی چون فروش مدارک و اسناد جعلی در همه امور اداری و اموزشی است که لیست آن را به تفکیک قیمت های مشخص شده، می توان در سند تصویر برداری شده از یکی از حلقه های مخفی مرتبط با این مجموعه ها مشاهده کرد. مدارک جعلی و غیرقانونی از قبیل لیسانس دانشگاه آزاد، شناسنامه ، پاسپورت ایرانی، گواهینامه و ....





بدیهی است به دلیل جلوگیری از تبلیغ اشخاص و ادرسهای این حلقه ها توسط خبرنگار ما غیر قابل تشخیص شده اما درصورت پیگیری مراجع ذیصلاح ،وبگردی باشگاه خبرنگاران اعلام امادگی می کند تا این مدارک و مستندات را بهمراه اطلاعات تکمیلی در اختیار مراجع محترم مسئول قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.