اخبار برگزیده فضای مجازی؛

رقص و پایکوبی زیر تابوت! / برخورد مترو به یک بنای تاریخی / مشکل جوانان از دیدگاه حجت الاسلام قرائتی / عامل اسیدپاشی مشهد دستگیر شد‌

مترو اصفهان به یک بنای تاریخی برخورد کرد، مترو اصفهان به یک بنای تاریخی برخورد کرد، آبفا: آب شرب تهران مشکل کیفی ندارد و ... از مهم‌ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

 
بزودی؛ انحلال یک بانک‌ خصوصی
به گزارش فارس عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: بانک مرکزی طی روزهای آینده یکی از بانک‌های خصوصی را منحل می‌کند، در همین زمینه بانک مرکزی با تمام توان جلو آمده و می‌خواهد یک بانک خصوصی را به دلیل تخلفات ببندد.وی درباره علت تصمیم بانک مرکزی برای انحلال یکی از بانک‌های خصوصی اظهار داشت: علت این اقدام تخلفات بانک است، تخلفات بانک زیاد است که فعلا مورد به مورد اعلام نمی‌کنیم البته من فعلا اسم بانک را نیز نمی‌توانم بیان کنم.عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به برگزاری جلسه این ستاد در هفته آینده ابراز امیدواری کرد در جلسه هفته آینده که قرار است آقای سیف نیز در آن حضور یابد بحث‌ها پیرامون این انحلال مطرح خواهد شد البته من از آقای سیف برای تصمیم‌گیری قاطعانه در این زمینه تقدیر و تشکر می‌کنم.یوسفیان ملا همچنین با اشاره به اینکه برخی از اعضای ستاد نگرانی‌هایی پیرامون این انحلال دارند اظهار داشت: بعضی‌ها می‌گفتند این اقدام تبعات اجتماعی داشته و ممکن است اتفاقاتی بیفتد اما می‌توان همه این مسائل را ساماندهی کرد، به طور مثال می‌توان اعتبارات این بانک را به بانک دیگری سپرد تا مدیریت در این زمینه ادامه یابد.

کره شمالی آمریکا را مسئول شیوع ابولا اعلام کرد
واحد مرکزی خبر نوشت:خبرگزاری مرکزی کره اعلام کرد آمریکا نمونه اولیه ویروس ابولا را با هدف به راه انداختن جنگ میکروبی در موسسات سلاح های میکروبی در کشورهای غرب آفریقا ایجاد کرد.سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد شش هزار و 928 نفر بر اثر شیوع ویروس ابولا جان خود را از دست داده اند.خبرگزاری مرکزی کره تاکید کرد شهروندان خشمگین کره شمالی خواهان کشاندن آمریکا به دادگاه بین المللی و محاکمه به جرم نقض آشکار حقوق بشر هستند.ادعای کره شمالی درباره نقش آمریکا در تولید ویروس ابولا و درخواست برای کشاندن این مسئله به دادگاه بین المللی احتمالا در واکنش به قطعنامه اخیر سازمان ملل متحد در محکوم کردن نقض حقوق بشر در این کشور مطرح شده است.تظاهر کنندگان 24 نوامبر در تجمعی در پیونگ یانگ آمریکا را مسئول حمایت از این قطعنامه اعلام کردند و این کشور را ناقض حقوق بشر خواندند.

قرائتی: مشکل دو سوم جوانان ازدواج است
به گزارش مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی بیرجند اظهارکرد: باید زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنیم چرا که اگر این اقدام صورت نگیرد با وجود ماهواره خطرات زیادی مورد توجه خانواده ها  و مسئولین است.رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: ارتقای مدرک و سن پایین از جمله بهانه های غیرمنطقی والدین برای به تاخیر انداختن ازدواج جوانان است.وی تاکید کرد: بنده با ازدواج دانشجویی مخالفم و معتقدم که باید ازدواج دبیرستانی را راه اندازی کنیم چرا که با راه اندازی این نوع ازدواج از بسیاری از آسیب های جامعه در امان خواهیم بود.حجت الاسلام قرائتی با انتقاد از افزایش سن ازدواج در کشور، افزود: با بررسی مسائل روان شناسی و جامعه شناسی ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است.وی بر ازدواج زودهنگام جوانان تاکید کرد و افزود: یکی از دلایل افزایش طلاق، دیر ازدواج کردن جوانان است.

مقدمات سفر بشار اسد به روسیه
به گزارش فارس، منابع معارض سوری اعلام کردند که در سفر اخیر ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه به مسکو، مقدمات سفر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به روسیه بررسی شده است.این منابع به روزنامه الحیاة چاپ لندن گفتند که «یکی از موضوعات مهمی که در دیدار ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) و ولید معلم (وزیر خارجه سوریه) در سوچی مطرح شد، فراهم کردن مقدمات سفر اسد به روسیه و و دیدار با پوتین بود».این منابع توضیح ندادند که «این پیشنهاد از طرف سوریه مطرح شده است یا از جانب روسیه».در مقابل، الحیاة به نقل از یک دیپلمات روس خلاف این مطلب را بیان کرد و گفت که «وزارت خارجه روسیه در جریان چنین موضوعی نیست و معمولا درباره شایعات موضع‌گیری نمی‌کند». هفته گذشته نیز شایعاتی در خصوص احتمال سفر رئیس جمهوری سوریه به روسیه مطرح شده بود اما تاکنون هیچ منبع رسمی در دو کشور این موضوع را تأیید نکرده است.


رقص و پایکوبی زیر تابوت!
به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی، در تشييع جنازه «صباح» خواننده زن 87 ساله لبناني كه در بيروت برگزار شد، هواداران وي يكي از ترانه‌هاي او را پخش كردند و با رقصاندن تابوت حاوي جنازه در ميان جمعيت، تعدادي از آنها از زن و مرد به رقص و پايكوبي زير جنازه پرداختند. شبكه‌هاي اجتماعي كه اين صحنه را به عنوان يك پديده عجيب نشان داده‌اند، درصدد هشدار دادن نسبت به چنين هنجارشكني‌هايي در كشورهاي اسلامي برآمدند كه مي‌تواند الگوي غلطي باشد.

مترو اصفهان به یک بنای تاریخی برخورد کرد
به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، عملیات اجرایی و گودبرداری های ساخت ایستگاه های مترو در خیابان چهارباغ عباسی در بهار امسال از روبه روی خیابان سیدعلیخان آغاز شد. حصارکشی و گودبرداری برای ساخت ایستگاهی دیگر در انتهای چهارباغ عباسی جایی که میدان دروازه دولت نامیده می شود، از تابستان شروع شد و حالا بقایای آجرهای حاصل از این گودبرداری نشان می دهد، حفاری ها با سازه ای ناشناخته برخورد کرده است.فریدون اللهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان در این باره گفت: سازه یافت شده خیلی بنای شاخصی نیست و مربوط به کانال هدایت آب و متعلق به دوران صفوی است.وی افزود: کمیته ای از سوی سازمان میراث فرهنگی بر عملیات اجرایی نظارت دارد و قرار است هرگونه عملیاتی با نظر این کمیته انجام شود.اللهیاری با تاکید بر این که سازمان قطار شهری باید نظر کمیته را مرجع تصمیم گیری هایش قرار دهد، گفت: کمیته ای از سوی پژوهشگاه بر عملیات حفر ایستگاه در میدان انقلاب و میدان دروازه دولت نظارت دارد و از طرف سازمان میراث فرهنگی و باستان شناسان ما هم نماینده ای هست که برای نظارت حضور دارد.وی در حالی که سازه یافت شده را دیوار می خواند و با بیان این که سازمان قطار شهری برنامه ای برای حفظ دیوار یافت شده دارد، افزود: صحبت های موقتی برای حفظ و نگهداری این دیوار صورت گرفته است، اما بنای شاخصی نیست و مربوط به کانال هدایت آب است.

کفش سفیر قطر عامل بحران در فرودگاه قاهره!
به گزارش العالم "حمد سیف بوعینین" بعد از گذراندن مراحل پرواز به گیت عبور رسید اما هنگام عبور، دستگاه کشف فلزات چندین بار بوق زد از این رو افسر امنیتی از او خواست کفش هایش را از پا در آورد؛ اما سفیر بازجویی شخصی را نپذیرفت و سفرش را لغو کرد.بوعینین دفتر وازرت خارجه در فرودگاه قاهره را در جریان گذاشت و با ترک فرودگاه بار دیگر به داخل شهر بازگشت.البته سفیر قطر دوباره ساعت یازده ونیم شب به فرودگاه بازگشت و به خارطوم سفر کرد ؛ اما رسانه های مصری در باره سرنوشت کفش این دیپلمات قطری هنگام خروج از فرودگاه برای بار دوم گزارشی منتشر نکرده اند.این اولین بار نیست که مقام های امنیتی فرودگاه قاهره از سفر اتباع قطر به دلیل وجود مشکلات امنیتی جلوگیری می کنند چنانکه طی ماههای گذشته از ورود تعدادی از اعضای خاندان حاکم قطر به مصر ممانعت شده است.در سپتامبر گذشته تعدادی از این افراد از جمله خلیفه بن فهد جاسم بن احمد و برادرش حمد به دلیل همراه نداشتن ویزا اجازه ورود به مصر را نیافتند.

خرید و فروش 5 هزار لیره ای دختران آواره سوری و عراقی در ترکیه
به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک دکتر" امید اوزداق" سردبیر نشریه قرن بیست و یک در آلمان در سخنانی شب گذشته در دویسبورگ با انتقاد از حزب حاکم ترکیه ، سیاست های دولت ترکیه در جذب پناهجویان سوری و عراقی را مورد انتقاد قرار داد.او با اشاره به اینکه دولت ترکیه بدون برنامه به پناهجویان سوری و عراقی اقامت می دهد این اقدام را دارای پیامدهای اجتماعی و فرهنگی گسترده در ترکیه دانست.او در ادامه با اشاره به اینکه هزاران نفر از پناهجویان به جای استقرار در کمپ های برپا شده در مرز وارد شهرهای مختلف ترکیه شده اند، گفت : "دختران پناهجو حتی خرید و فروش می شوند. دختران باکره و نوجوان با قیمت 5 هزار لیره (2500 دلار) در داخل ترکیه خرید و فروش می شوند."دولت ترکیه می گوید از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه پذیرای صدها هزار پناهجو از این کشور بوده است. بر اساس اعلام دولت آنکارا پس از پیدایش بحران گروه تروریستی داعش در عراق سیر مهاجرت عراقی ها نیز به پناهجویان سوری افزوده شده است و تنها در یک مورد در حمله داعش به شهر کوبانی قریب به 200 هزار نفر از ساکنان این شهر به دلیل نزدیکی مرز ترکیه، به این کشور پناه بردند.حزب حاکم ترکیه می گوید برای پذیرایی از این تعداد پناهجو باید نهادهای بین المللی ، دیگر کشورها و سازمان ملل به دولت ترکیه کمک کنند. سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است بیش از 1.7 میلیون آواره سوری که در کشورهای ترکیه، اردن، لبنان ، عراق و مصر سرگردان هستند، نیازمند دریافت کمک های غذایی فوری اند.ترکیه در حالی پذیرای صدها هزار پناهجوی سوری و عراقی است که روابط خوبی با دولت دمشق وبغداد ندارد و روابط آنکارا با سوریه و عراق متشنج است.پیشتر گزارش های زیادی درباره تبدیل شدن ترکیه به ترمینال ورود تروریست های خارجی به سوریه منتشر شده است. دولت سوریه می گوید تروریست های خارجی با حمایت دولت ترکیه وارد خاک این کشور شده و از طریق مرز مشترک 900 کیلومتری بین دو کشور وارد خاک سوریه می شوند. دولت ترکیه این اتهام را رد می کند.

آبفا: آب شرب تهران مشکل کیفی ندارد
به گزارش مهر، محمد پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تهران طبق قانون سیستم آب تهران حدود 42 آزمایشگاه دارد. همچنین وزارت بهداشت، وزارت نیرو و ... نیز در این زمینه جلسه گذاشتند چرا که دستگاه نظارتی ما وزارت بهداشت است. اینجا هم رسما اعلام می کنم آب تهران هیچ مشکلی از نظر کیفی ندارد.

سیلی خوردن بازیگر زن هند برای لباس کوتاه+ تصاویر
به گزارش عصرخبر، روز گذشته گوهرخان ستاره زن مشهور سینمای هند، به خاطر پوشیدن لباس کوتاه توسط یکی از هوادارانش مورد حمله قرار گرفت وسیلی جانانه ای خورد. این اتفاق در بمبئی رخ داد و فرد مهاجم عقیل محمد مالک نام داشت که توسط پلیس دستگیر شد.
 

عامل اسیدپاشی مشهد دستگیر شد‌
به گزارش تسنیم: فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: فردی که در پی اختلافات خانوادگی و به‌قصد انتقام جویی از همسرش اقدام به اسید پاشی کرده بود، در مشهد دستگیر شد.بهمن امیری‌مقدم اظهار کرد: در پی وصول پرونده‌ای از مقام محترم قضایی مبنی بر اینکه غروب بیست وپنجم آبان ماه امسال دو زن جوان و دختر بچه 11 ساله‌ای در خیابان کشاورز مشهد مورد اسید پاشی قرار گرفته بودند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان خراسان رضوی قرار گرفت.فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: با توجه به اهمیت موضوع تیمی زبده از کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی با هدایت سرهنگ کارآگاه حسین بید‌مشکی به منظور تحقیق و چگونگی موضوع به محل وقوع حادثه و بیمارستان مورد بستری مصدومین عزیمت کردند.امیری بیان کرد: در تحقیقات به‌عمل آمده از مصدومان در این جرم به‌وقوع پیوسته، فردی از مصدومان اظهار کرد که به همراه دوستش در خیابان کشاورز در حال حرکت بوده‌اند که در یک لحظه یک دستگاه موتور سیکلت به آنان از پشت سر نزدیک شده و با صدا زدن نام آنان، ظرف محتوا اسید را بر روی آنان ریخته است.وی تصریح کرد: در این حادثه زن جوان به همراه دوستش و دختر بچه 11 ساله دچار سوختگی از ناحیه صورت، دست و پا شدند. در همین راستا تحقیقات پلیسی نشان می‌داد که یکی از مصدومان با شوهرش که از اراذل و اوباش شهرک شهید رجایی مشهد است، اختلاف خانوادگی دارد. لذا همسر این زن به‌عنوان مظنون تحت تعقیب قرار گرفت و در همین راستا شوهر این زن که خود را از دید ماموران قانون مخفی کرده بود، در روز نهم آذرماه در مخیفگاه خویش دستگیر و به ارتکاب اسید‌پاشی با انگیزه اختلافات خانوادگی اعتراف کرد.فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه تحقیقات متهم 35 ساله هم‌اکنون ادامه دارد، گفت: حال سه مصدوم این حادثه رضایت بخش است و به دلیل بهبود وضعیت از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

خودروی شهاب حسینی+عکس


نماینده سمنان:یک بانک در ازای 17میلیارد تومان وام، خانه 170 میلیاردی را تصرف کرده/به داد اسلام برسید
علیرضا خسروی گفت: مشکل امروز مردم زندگی بدون ربا است، در حکومت اسلامی به ازای هر 3هزار نفر یک شعبه بانک تشکیل شده این در حالی است که به ازای هر 50 هزار نفر تنها یک مسجد وجود دارد بنابراین ازوزیر اقتصاد می خواهم که به داد اسلام برسد.او در این خصوص ادامه داد: یک بانک 17 میلیارد تومان وام ارائه داده که در حال حاضر خانه و دامداری که برای اخذ این وام به عنوان وثیقه نزدش بود فروخته است که بر این اساس خانه را به قیمت 170 میلیارد تومان به فروش رسانده و در حال مذاکره برای در اختیار گرفتن دامداری نیز است که اینها یعنی نابودی مردم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۳
درود بر حاج آقا قرائتی
آخرین اخبار