در گزارش هفتگی احزاب و تشکل‌ها بخوانید

اصولگرایان به سنتی و غیر سنتی تقسیم‌بندی نمی‌شوند/هر اصلاح‌طلب الزاما فتنه‌گر نیست/ فتنه ریشه در مناظرات انتخاباتی نداشت

مهمترین عناوین خبری حوزه احزاب و تشکل‌ها در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار احزاب وتشکلهای باشگاه خبرنگاران، مهمترین عناوین خبری حوزه احزاب و تشکل‌ها در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:پیشرفت علمی در شرایط آزاد اندیشی محقق می‌شود
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه محلی که برای تحقیق شکل گرفته قطعا باید آزاد باشد، گفت: این به معنای وجود فضایی غیردینی و لیبرالیسم نیست.

فولادگر:گرایش سیاسی مبنای صدور پروانه فعالیت احزاب نیست
عضو جامعه اسلامی مهندسین گفت: گرایش سیاسی مبنایی برای صدور یا عدم صدور پروانه فعالیت نیست، بلکه مهم این است که این افراد درفتنه ۸۸ فعالیت سیاسی علیه نظام نداشته باشند.

دیدار عمار حکیم با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حمایت از گروه تروریستی داعش توسط بعضی از کشورهای منطقه را بی تدبیری سیاسی و عدم آینده‌نگری دانست.

حبیبی: از طرف «جبهه پیروان» مأموریتی برای مذاکره با «جبهه پایداری» نداشتیم
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: ما از طرف جبهه پیروان مأموریتی برای ملاقات و مذاکره با جبهه پایداری نداشتیم.

کوشکی :دستگاه دیپلماسی از خلاء موجود میان روسیه و 1+5 بهر‌ه برداری کند
استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم سیاسی با بیان اینکه مطمئنیم روسیه موضع مخالف آمریکا در پرونده هسته‌ای ایران اتخاذ نخواهد کرد، گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید از ظرفیت موجود که به واسطه اختلاف نظر روسیه و غرب در مسئله اوکراین پدید آمده، حداکثر استفاده را ببرد.

عمارحکیم :مخالف فدرالی شدن عراق براساس تقسیم بندی‌های مذهبی هستیم
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: مخالف فدرالی شدن عراق براساس تقسیم بندی‌های مذهبی هستیم، اما از فدرالی شدن اداری و جغرافیایی حمایت می‌کنیم و خواهان ایجاد حکومت‌های محلی و اداری هستیم.

ولایتی: هیچکدام از گروه‌های عراقی اعم از شیعه، سنی و کردها طالب ضعف عراق نیستند
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ کدام از گروه‌های موجود در عراق اعم از شیعه، سنی و کردها طالب ضعف عراق نبوده بلکه خواستار تمامیت ارضی و تقویت روز افزون همبستگی ملی در عراق هستند.

رائفی‌پور: بسیاری از مردم جهان با دیدن فجایع داعش شیعه شده‌اند
استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه بسیاری از مردم جهان با دیدن فجایع داعش شیعه شده‌اند، گفت: کسانی که از پیشروی فرهنگ اسلامی در دنیای امروز واهمه دارند سعی می‌کنند با قلم و قدم خود مسئله ظهور را خدشه دار و اراده منتظران را تضعیف کنند.

حجت‌السلام والمسلمین تقوی: اصولگرایان به سنتی و غیر سنتی تقسیم‌بندی نمی‌شوند
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: اصولگرایان به سنتی و غیر سنتی تقسیم‌بندی نمی‌شوند؛ این تقسیمات تقسیمات نابجایی است؛ اصولگرایان همه اصولگرا هستند.

اورکی: مسئولان با تأسی از حرکت مردمی 9دی دست فتنه‌گران را از دامان نظام کوتاه کنند
مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس گفت: انتظار می‌رود مسئولان با تبعیت از حرکت مردمی 9 دی دست هر فتنه‌گری را از دامان نظام کوتاه و زمینه روی کارآمدن افراد دلسوز و متدین را در همه عرصه‌ها به ویژه عرصه‌های دانشگاهی فراهم آورند.

حدادعادل: تجربه ناموفق اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 چراغ راه آینده باشد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات ریاست‌جمهوری 92، اصولگرایان تجربه ناموفقی را پشت سر گذاشتند؛ در این شکی نیست؛ این تجربه باید چراغ راه ما باشد و دیگر آن را تکرار نکنیم.

سردار جوانی: محاکمه سران فتنه در صورت فراهم شدن شرایط
مشاور عالی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: عده‌ای چون می‌دانند در حال حاضر شرایط برای محاکمه فراهم نیست، تأکید بر این می‌کنند که اگر این‌ها مجرم هستند باید مجازات شوند؛ همه باید بدانیم که اگر شرایط لازم فراهم شود قطعا هم محاکمه صورت می گیرد؛ چرا که حصر یک تنبیه موقت است.

محصولی: لزوم پیگیری قانون رسیدگی به امور مسئولان است
وزیر کشور دولت نهم با اشاره به لزوم پیگیری قانون رسیدگی به امور مسئولان، گفت: مسئولان کشور باید مبارزه با مفاسد اقتصادی را با اراده قوی آغاز و به پیش برند.

روستاآزاد: اجرای دولت الکترونیک گامی در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی است
رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف شفافیت در فرآیند اداری، پاسخگویی درست به مردم، اجرای طرح دولت الکترونیک می‌تواند گامهای کوچک برای برداشتن قدم مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی: پیروی از ولایت زیرمجموعه توحید است
دبیر کل جبهه پایداری گفت: سیاست ما در عمل عین دیانت نیست؛ اگر این چنین بود این همه اختلاف نداشتیم.

حجت‌الاسلام آشتیانی: حفظ انسجام و همسویی 9 دی مانع لطمه خوردن انقلاب می‌شود
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر بخواهیم در آینده دشمن به انقلاب لطمه نزند باید آن انسجام و هم‌سویی 9 دی حاصل شده و منیت‌ها و شخصیت‌پرستی‌ها کنار گذاشته شود.

غفوری: بازداشت "شیخ سلمان" اشتباه محاسباتی آل‌خلیفه بود
دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اسلامی گفت: آل‌خلیفه با بازداشت شیخ سلمان یک اشتباه محاسباتی انجام داد. چرا که اعتراضات مردمی تشدید شد.

سخنگوی وزارت کشور: افراد محکوم به محرومیت اجتماعی برای تشکیل حزب منع قانونی دارند
قائم مقام وزیرکشور افزود: معیار این وزارتخانه برای تاسیس احزاب قانون است؛حزبی که به موجب قانون منحل می‌شود نمی‌تواند مجددا تحت همان عنوان و با مرامنامه سابق فعالیت خود را آغاز کند.

 انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.