سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز ؛

73 قبضه سلاح شکاری در آذربایجان‌غربی کشف شد

مدیرکل اداره‌ی حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال 73 قبضه سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز در استان کشف شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران ، پرویزآراسته افزود: از ابتدای سال تاکنون 27 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز، 46 قبضه اسلحه شکاری مجاز و نیز دو قبضه اسلحه جنگی کلاشینکف و برنو نیز شکار کشف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی اظهار کرد: در 9 ماه گذشته در استان 173 نفر متخلف نیز در زمینه شکار و صید غیرمجاز دستگیر شده‌اند و تعداد تخلفات انجام شده در این مدت 109 مورد بوده است.

آراسته تصریح کرد: همچنین در زمینه صید غیرمجاز آبزیان نیز در استان 4730 قطعه ماهی کشف شده است.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی درباره شکار و صید در استان گفت: هم‌اکنون ممنوعیت هرگونه شکار در استان وجود داشته و پروانه شکاری نیز امسال صادر نشده است.

آراسته افزود: با توجه به ممنوعیت شکار در زیستگاه‌های آذربایجان‌غربی از مردم استان می‌خواهیم در این مکان‌ها حضور نیابند چون اقدامات کنترلی تشدید شده و با متخلفان بدون هیچ تعاملی برخورد جدی می‌شود.

وی با بیان اینکه سلاح مجاز و غیرمجاز شکاری در دسترس مردم استان بسیار زیاد است، اظهار کرد: این تعداد سلاح‌ها هیچ گونه سنخیتی با جمعیت حیات وحش استان ندارند.

آراسته با اشاره به پایان سرشماری حیات وحش شاخص در منطقه مراکان خوی گفت: در این سرشماری که با حضور 44 محیط‌بان و کارشناس انجام شد، 4590 رأس کل و بز و قوچ و میش ارمنی سرشماری شدند.

وی اظهار کرد: از این تعداد 1076 رأس میش، 2754 رأس بز، 454 رأس کل و 306 رأس قوچ هستند.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به ساماندهی مراکز تاکسیدرمی زیر پله‌ای گفت: ساماندهی مراکز فعال در زمینه تاکسیدرمی در استان نیز از برنامه‌هایی است که در حال پیگیری آن هستیم.

آراسته درباره برخی برنامه‌های زیست محیطی حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: کارهای کارشناسی در زمینه‌ی معرفی منطقه چیچکلو و دالامپر داغی به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در حال انجام است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.