در نشست خبری فیلم روباه مطرح شد

پیامکی که بامداد امروز به بابک حمیدیان رسید/ بهروز افخمی: تا جایی که به یاد دارم خانه سینما متقلب بوده است

بهروز افخمی کارگردان سینما با انتقاد از تقلب‌هایی که در جشنواره رخ داده است گفت: در اعلام آرای مردمی تاجایی که به یاد دارم خانه سینما تقلب کرده است.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران نشست خبری فیلم روباه به کارگردانی «بهروز افخمی» با حضور بهروز افخمی، نویسنده و کارگردان، مرجان شیر محمدی، آرش مجیدی، بابک حمیدیان و حمید گودرزی، بازیگران، محمد پیرهادی تهیه کننده، ماکان آشوری مدیر فیلمبرداری و با اجرای منتقد سینما نیما حسنی نصب برگزار شد.
 
محمد بهروز افخمی کارگردان فیلم بیان کرد: جوایز جشنواره همیشه نماینده سلیقه داوران است، که در صورت تغییر ترکیب اعضا، اهدای سیمرغ هم عوض خواهد شد.
 
وی در ادامه افزود: جشنواره یک  مهمانی طولانی است که امیدوارم به همه خوش گذشته باشد.
 
افخمی در ادامه با انتقاد از دخالت خانه سینما در اعلام آرای مردم گفت: تا جایی که به یاد دارم خانه سینما در اعلام رای مردمی تقلب کرده است و این سابقه مربوط به گذشته‌ها هم می‌شود. من همه فیلم‌های مسابقه سیمرغ را ندید‌ه‌ام که بگویم در حق فیلم روباه اجحافی صورت گرفته یا نه، اما اگر این طور شده است از تمام عوامل و بازیگران عذرخواهی می‌کنم.
 
«بابک حمیدیان» بازیگر فیلم روباه بیان کرد: بامداد امروز حدود ساعت 3 یک پیامک به دست من رسید که برایتان می‌خوانم.

وی پس از قرائت محتوای پیامک که متنی با مضمون عذرخواهی بود، گفت: این پیامک را ایرج کریمی به من ارسال کرد و حالا در بیمارستان تهران بستری است.  من ساعت 4 صبح امروز عجیب ترین ملاقات دنیا را داشتم.  از ساعت 4 تا 6 صبح در بیمارستان کنار ایرج کریمی بودم.
 
حمیدیان همچنین افزود: من سال گذشته مرکز توجه بودم و امسال نیستم هنوز هم اگر دوستان بخواهند در کنارشان فیلم بازی کنم پیشنهاد را می‌پذیرم.
 
محمد پیرهادی تهیه کننده فیلم بیان کرد: قصه روباه از جایی شروع شد که من یک ایده را به یک فیلم‌نامه نویس پیشنهاد کردم اما نتیجه کار مطلوب من نبود. ولی آن را به صورت یک طرح از او پذیرفتم و به بهروز  افخمی پیشنهاد کردم.

افخمی این طرح را نپذیرفت و یک طرح جدید نوشت که موضوعش همان فیلم روباه بود. از طرح افخمی خوشم آمد و با مشورت‌هایی که با کارشناسان سازمان انرژی اتمی و ماموران امنیتی داشتیم اطلاعات دیگری به فیلمنامه اضافه کردیم.
 
وی با اشاره به هزینه‌های ساخت فیلم بیان کرد: بنیاد سینمایی فارابی من و سازمان انرژی اتمی هزینه‌ ساخت فیلم را فراهم کردیم.
 
کارگردان فیلم روباه در ادامه گفت: موضوع برادران نتانیاهو را در سایت‌ها می توانید جستجو کنید اما نقش برادر چهارم یعنی یوهان را ما ساخته‌ایم؛ حوادث فیلم واقعی است اما اسامی عوض شده و برادر چهارم نتانیاهو هم حقیقت ندارد.
 
تهیه کننده فیلم همچنین افزود: خانه سینما اعلام کرد که بر اساس آئین نامه فعالیت خود را در زمینه‌ی اخذ آرای مردمی انجام داده است اما دبیر جشنواره خلاف این را بیان کرد و گفت، "آئین نامه‌ای وجود ندارد"، پس از لغو نمایش فیلم محمد رسول‌الله در اختتامیه قرار بود در مراسم افتتاحیه فیلم روباه و مزار شریف رونمایی شود که با بی‌تدبیری مسئولان جشنواره این طور نشد.
 
وی با انتقاد از بی تدبیری مسئولان جشنواره گفت: هر سال همین اتفاق‌ها تکرار می‌شود و عذرخواهی‌ها خصوصی شده است، امیدواریم که در سال‌های آینده تدابیر مناسبی اندیشیده شود. کاندید شدن یا نشدن فیلم و بازیگر اعتبار فیلم و عوامل را کاهش و افزایش نمی‌دهد.
 
حمیدیان در ادامه با اشاره به داستان آشنایی‌اش با بهروز افخمی گفت: دوستی من و بهروز افخمی در پیاده‌روی‌های خیابان ولیعصر شکل گرفت؛ در خیابان میرداماد که مشغول فیلمبرداری فیلم شکاف بودیم دوباره افخمی را دیدم و با من در مورد فیلمش صحبت کرد به صلاح‌دید ایشان و درخواست خودم برای اینکه بتوانم سینما را در کنار افخمی تجربه کنم پیشنهاد را قبول کردم.
 
افخمی در ادامه عنوان کرد: کسانی که از دستگیری عبدالمالک ریگی خبر دارند می‌دانند که چه عملیات پیچیده‌ای برای دستگیری وی صورت گرفت.
 
مرجان شیرمحمدی بازیگر فیلم تصریح کرد: طی سال گذشته و امسال هیچ پیشنهادی از سوی سینما نداشتم و این بدشانسی من است که هیچ پیشنهادی به من نشده، بازی در روباه تنها پیشنهادم بود و هیچ انتخابی صورت نگرفته است.
 
وی با اشاره به تجربه بازیگری در فیلم‌های افخمی گفت: کار با بهروز افخمی برایم جذاب و جالب است و با تمایل آن را می‌پذیرم .
 
جلال فاطمی دیگر بازیگر این فیلم که نقش یوهان نتانیاهو را بازی کرده است، بیان کرد: مرا در ایران غریبه و بیگانه می‌دانند، من وقتی پا به سینما گذاشتم با خطر آن آشنا شدم و دود حضور در سینما به چشم من رفته است.
 
وی افزود: مرا در سینما غریبه می‌دانند و هر چه قدر هم تلاش کردم نزدیک شوم فایده‌ای نداشت.
 
ماکان آشوری مدیر فیلمبرداری فیلم گفت: در مورد رنگ و نور فیلم با بهروز افخمی توافق داشتیم و تلاش شده که رنگ و نور فیلم به مستند نزدیک باشد.
 
افخمی با اشاره به اینکه برخی از حرف‌ها و اشارات فیلم در اکران عمومی حذف می‌شود گفت: برخی از حرفها صرفا شوخی و تفریح بود که ما آن را در اکران عمومی حذف می‌کنیم این یک تفریح برای دوستان سینمایی و جشنواره‌ای بود.
 
وی با اشاره به انتخاب بازیگران گفت: در زمان ساخت فیلم روح شیطان و فرزند صبح وقتی بازیگران را انتخاب می‌کردیم پس از اطلاع از موضوع فیلم پا پس کشیدند و ترسیدند و من از بازیگران مورد نظرم نتوانستم استفاده کنم اما خوشبختانه امسال و با فیلم روباه همان‌هایی که می‌خواستم نهایی شد و از این بابت شانس آوردم .

تهیه کننده فیلم تمایل به حضور بازیگران دیگری داشت که وقتی با آنها صحبت کرد: به توافق نرسید و نهایتا همین بازیگران انتخاب شدند.  حمید گودرزی نیز برای بازی در این فیلم یک سری فشارها را تحمل کرده است.
 
پیرهادی در ادامه گفت: من در خصوص انتخاب کسانی که مد نظرم بود اشتباه کردم و همان بازیگرانی که بهروز افخمی در نظر داشت مناسب بودند. بازیگران مورد نظر من محسن تنابنده،‌ رامبد جوان و عرب‌نیا بودند که در مورد هر کدام با دلایل خاصی به توافق نرسیدیم جالب اینجاست که در هالیوود بازی در فیلم‌های امنیتی و جاسوسی نکته‌ مثبت است ولی در ایران منفی حساب می شود.
 
حمید گودرزی بیان کرد: فشارهای که به من وارد شد را با راهنمایی‌های بهروز افخمی دفع و خنثی کردم.
 
بهروز افخمی در پایان گفت: هر فیلمی که در هر ژانری می‌سازم از آن خسته می شوم فکر نکنم برای ساخت فیلم جاسوسی دیگری 20 سال فرصت داشته باشم اما سعی می‌کنم هرچه زودتر فیلم‌ بعدی‌ام را در این زمینه بسازم.
 
آشوری مدیر فیلم در پایان بیان کرد: افتخارم همکاری با بهروز افخمی بود من این کار را به عشق دوست عزیزم که در سیستان ترور شد قبول کردم.
 
فاطمی بازیگر فیلم در انتها گفت: ما باید در دیدن تمرین داشته باشیم و به قول سهراب سپهری چشم‌ها را باید شست. در سینمای ایران برای فیلم‌های جاسوسی پشت‌پرده‌های زیادی وجود دارد اما در هالیوود خیلی راحت و آسان این فیلم‌ها ساخته می‌شود.
 
بابک حمیدیان در پایان برای جشنواره سال بعد آرزوی موفقیت کرد.

حمید گودرزی ابراز امیدواری کرد در فیلم بعدی افخمی هم حضور داشته باشد.
 
افخمی در پایان بیان کرد: جای آرمان موسی پور آهنگساز فیلم خالی است چون موسیقی خوبی بود که دیده نشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار