آهومنش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

موسسات غیرانتفاعی در میان توپخانه وزارت علوم و دانشگاه آزاد

رئیس اتحادیه موسسات غیرانتفاعی گفت : گسترش بدون استفاده از طرح آمایش در موسسات غیرانتفاعی، موجب شد این موسسات در میان آتش توپخانه وزارت علوم و دانشگاه آزاد قرار گیرند.

علی آهومنش رئیس اتحادیه موسسات غیر انتفاعی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت : مسائل سیاسی از جمله مسائل مهمی بوده که موجب افزایش پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور شده است. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه این مسائل سیاسی چه مواردی بوده است، افزود : مسئولان در دولت دهم به دلیل برخی عنادها با دانشگاه آزاد 2 فعالیت مهم انجام دادند که از جمله این موارد می توان به پذیرش بیش از حد دانشجو در دانشگاه پیام نور و حتی افزایش مرتبه اساتید دانشگاهی اشاره کرد.
 
آهومنش اظهار داشت : البته این درحالی است که تعداد دانشجویان در دانشگاه پیام نور در سالهای گذشته 320 هزار نفر بوده، در حالی که در طول 2 سال اخیر به یک میلیون و 20 هزار دانشجو رسیده است ، چنانچه می توان گفت که افزایش تعداد دانشجویان در دانشگاه پیام نور رشد بادکنکی داشته است .

وی در ادامه گفت : چنانچه در رابطه با افزایش مرتبه اساتید نیز باید بگویم که از 8 هزار افزایش مرتبه علمی می توان به 50 درصد افزایش مرتبه اساتید اشاره کرد، با دقت بیشتری متوجه میشویم که همین امر موجب جلوگیری ورود دانشجو در دانشگاه آزاد شده است، بنابراین تمامی این عوامل موجب شده بود تا شاهد رشد معقولی در دانشگاهها و موسسات غیرانتفاعی باشیم.
 
آهومنش تصریح کرد : تمامی این عوامل موجب شده تا دیواره نگهداری برای دانشگاه غیرانتفاعی شکسته شود و از 70 موسسه غیرانتفاعی به 358 موسسه برسد، یعنی همه این عوامل موجب گسترش آموزش بدون استفاده از طرح آمایش سرزمین شده است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت چنین توسعه ای در موسسات غیرانتفاعی در دولت نهم و دهم منجر شد که موسسات غیرانتفاعی میان آتش توپخانه وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسیر شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار