عزل و نصب‌های گسترده داعش در سوريه

در پی شکست های پی در پی داعش در استان حسکه سوریه، این گروه دو نفر از سرکرده‌های اصلی خود را تغییر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی النشره لبنان، شکستهای گروه تکفیری صهیونیستی داعش در نبردهای استان حسکه باعث شده است این گروه دو نفر از سرکرده‌های اصلی خود را در سوریه تغییر دهد.

برخی منابع آگاه به النشره گفتند:" ابو محمد العدنانی" به عنوان "فرمانده کل" سوریه و "ابو لقمان علی الشواخ" معروف به ابو حمزه، والی شهر الرقه سوریه منصوب شدند.

این منابع گفتند: العدنانی به سرعت به تغییرات جدید و ریشه‌ای در رقّه اقدام و ابو اسلام جزراوی از ساکنان شهر مسکنه در حومه حلب را معاون ابو لقمان و مسئول امور مدنی شهر رقه تعیین کرده است.

ابو حمزه از ساکنان روستای الهشلوم در حومه شهر تل ابیض در استان حسکه است. ابو حمزه، معاون دوم والی رقّه و مسئول امنیت این شهر منصوب شده است.

ابو ابراهیم از روستای بئر المعاجله در حومه تل ابیض به عنوان والی منطقه الشدادی در جنوب حسکه انتخاب شده است.

کساب الجزراوی والی حسکه و ابو انس العراقی نیز والی فرات شده‌اند.

ابو یاسر العراقی به عنوان مسئول اول بازجویی در رقه و ابو احمد الشمالی عمر العکال از روستای حشیشه به عنوان فرمانده منطقه غربی و ابو ابراهیم اللایح از روستای الویبده در شرق منطقه سلوک به عنوان فرمانده منطقه منصوره و حیدر الانباری از روستای زیبقیه در غرب حمام الترکمان در حومه تل ابیض به عنوان وزیر اقتصاد منصوب شده است. 

الترکمان به جای حمود الحردان به این سمت منصوب شده است. حردان در نبردهای حسکه کشته شد. ابو حازم به عنوان معاون ترکمان انتخاب شده است.

این منابع گفتند ابو المعتصم سلیمان العکال از روستای حشیشه، مسئول اسیران شام و ابو علی الشرعی، مسئول اول بازجویی در منطقه البلدی در رقه منصوب شده است.

این منابع افزودند: داعش پس از آنکه کنترل شهر تل ابیض را از دست داد برای تغییر سیاست‌هایش در قبال ساکنان منطقه تلاش می‌کند. داعش قبلا نمی‌گذاشت سوری‌ها در سمت‌های سرکردگی باشند و مهاجرانی از تونس و عراق را به این سمت‌ها گمارده بود. داعش این سیاست خود را باعث درگیری‌ها می‌داند زیرا باعث اختلافات در میان مهاجرین و عوامل محلی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۸ تير ۱۳۹۴
با سلام
دقیقا مطلب اینجا است تا زمانی که خود مردم این مناطق نخواهند از دست گروه های تکفبری نجات پیدا نمی کنند .
آخرین اخبار