نماینده روسیه در آژانس: مسئله همکاری ایران و روسیه برای انتقال اورانیوم به اوج خود رسیده است

نماینده روسیه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت همکاری تهران و مسکو برای بررسی طرح انتقال اورانیوم کمتر غنی شده ایران، همچنان مطرح است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نماینده روسیه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت همکاری ایران و روسیه برای بررسی همه جنبه های طرح انتقال اورانیوم کم غنی شده ایران در ازای اورانیوم طبیعی به اوج خود رسیده است.

«گریگوری بردینکوف» روز جمعه اعلام کرد مسئله امضاء توافقنامه میان ایران و روسیه در زمینه انتقال اورانیوم با غنای پایین همچنان مطرح است. 

بردینکوف خاطر نشان کرد: این مسئله همچنان مطرح است و همکاری دو کشور برای بررسی همه جنبه های طرح انتقال اورانیوم کم غنی شده ایران در ازای اورانیوم طبیعی به اوج رسیده است. 

وی افزود این یک طرح پیچیده و نسبتا مشکل است و ما امیدواریم بتوانیم به راه‌های قابل قبول دوجانبه برای همه مسائل دست یابیم. هم اکنون مشغول کار بر روی جزئیات فنی هستیم. 

در چارچوب توافق هسته ای تهران ملزم شده است غنای اورانیوم و نیز تعداد سانتریفوژهای خود را کاهش دهد. در مقابل غرب نیز باید تحریم ها علیه این کشور را به تدریج لغو کند. 

گریگوری بردینکوف همچنین اعلام کرد آژانس بین المللی انرژی اتمی مشغول همکاری با کارشناسان ایران درباره مسائل مربوط به مجتمع نظامی پارچین است. 

وی در خصوص تاسیسات نظامی پارچین افزود: تا آنجا که مطلع هستیم کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال همکاری نزدیک با طرف ایرانی بر سر این مسئله در چارچوب نقشه راه توافق شده هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار