کارتر: اسرائیل توان حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را ندارد

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بار دیگر از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 حمایت کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه اظهارنظرهای آمریکایی‌ها درباره برنامه جامع اقدام مشترک، جیمی کارتر رئیس‌جمهور پیشین و دموکرات آمریکا بار دیگر حمایت قوی خود از این توافق را اعلام کرد و گفت که این موضوع را در دیدار اخیرش با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرده است.

کارتر چندی پیش ضمن حمایت از توافق هسته‌ای و رد کردن مواضع نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص این توافق که همواره با آن مخالفت کرده است، گفت که اسرائیل از قابلیت‌های کافی برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران برخوردار نیست.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از زمان حصول توافق هسته‌ای در ژوئیه 2015 تلاش کرده تا با استفاده از نفوذ این رژیم در میان قانون‌گذاران آمریکا، مانع از اجرای توافق ایران و گروه 1+5 شود اما تلاش‌های وی و جمهوری‌خواهان به سرانجام نرسید و کنگره نتوانست جلوی اجرای توافق را بگیرد.

باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه همزمان با فرا رسیدن روز عملیاتی شدن برنامه جامع اقدام مشترک به وزیران کابینه خود دستور داد تا برای رفع محدودیت‌ها و تحریم‌های ایران در روز اجرای این توافق آماده باشند.

همچنین اتحادیه اروپا دستور لغو تحریم‌های ایران را صادر کرده است.


منبع: خبرگزاری آنا

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار