کاغذبازی‌های اداری، مشارکت سرمایه‌گذاران را دشوار کرده است

نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بزرگ‌ترین موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران برای مشارکت در طرح‌های و پروژه‌های شهری کاغذبازی‌های اداری است که لزوم رفع آن احساس می‌شود.

حسین گروسی، نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: فرآیند مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌ها و پروژه‌های تعریف شده اعم از شهری، عمرانی، فرهنگی و... بسیار پیچیده و زمان‌بر است.

وی افزود: ورود یک سرمایه‌گذار برای مشارکت در چنین طرح‌هایی مستلزم اخذ استعلام از 12 اداره کل است که این امر مؤید دشواری‌های پیش‌روی فعالان بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی است.

گروسی گفت: برای رفع این پیچیدگی‌ها و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، مجلس شورای اسلامی، سازوکاری را تصویب کرد تا پیرو آن با تجمیع نمایندگان تمامی ادارات کل در ساختمانی واحد روند اداری مورد اشاره در بازه زمانی کوتاه‌تری طی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کاغذبازی‌های اداری از اصلی‌ترین مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود و به طور یقین در صورت برداشته شدن چنین پیچیدگی‌های اداری، تمایل و رغبت بخش خصوصی برای ورود و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های متعدد تعریف شده، بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

گروسی یادآور شد: اتکا صرف به اعتبارات دولتی راهکار و روش معقولانه و مناسبی به نظر نمی‌رسد و برای توسعه هرچه بیشتر باید در کنار بودجه‌های دولتی، به ظرفیت‌ها و سرمایه‌های بخش خصوصی نیز اندیشید که در چنین شرایطی، دستاوردهای بسیار برجسته و شایسته‌ای حاصل می‌شود و مردم، سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های دولتی از ثمرات و مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار