جیم دبلیو دین:

روسیه و ایران کماکان در مقابل تحریم‌های آمریکا آسیب پذیرند

سردبیر نشریه «وترنز تودی» گفت ایران و روسیه کماکان مقابل تحریم‌های آمریکا ظرف سال‌های آتی آسیب‌پذیر هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جیم دبلیو دین» سردبیر نشریه «وترنز تودی» در گفتگو با پرس ‌تی‌وی گفت ایران و روسیه در سالهای آینده همچنان مقابل تحریم‌های آمریکا آسیب‌پذیر خواهند بود.

دین گفت در صورتی که یکی از نومحافظه‌کاران تندرو در انتخابات سال آینده به ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب شود، ایران و روسیه بیشتر در معرض تهدید قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: «هر کسی کماکان نسبت به اقدامات غیرقابل پیش‌بینی آمریکا به ویژه در صورت انتخاب رئیس‌جمهوری تندرو، نومحافظه‌کار و بی‌اندازه هوادار اسرائیل آسیب‌پذیر است.»

گواه بر این مدعا اظهارات اخیر لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه است مبنی بر اینکه آمریکا باید تضمین‌های لازم را به اتحادیه اروپا بدهد که هر قراردادی که با ایران منعقد شود مشمول تحریم نخواهد شد.

دین گفت تجار آمریکایی به خاطر گسترش مناسبات اقتصادی ایران با روسیه و سایر کشورهای اروپایی بسیار متضرر خواهند شد. وی آنچه را «سیاست خارجی طمعکارانه و نظامی» سران کاخ سفید نامید، مسبب این مساله دانست.

وی افزود انتظار می‌رود روابط آتی ایران وروسیه کماکان رو به گسترش باشد.

دین تصریح کرد: «ایران و روسیه کارهای زیادی باید انجام دهند. لازم است هزینه هنگفتی را صرف هواپیمایی غیرنظامی کنند؛ خواهان سرمایه‌گذاری در احداث راه آهن و کلیه پروژهای زیرساختی از جمله در بخش بنادر و نفت و گاز هستند.»

وی همچنین تاکید کرد روس‌ها اعتبار پروژه‌هایی که در ایران به عهده می‌گیرند را تامین خواهند کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار