یوکیا آمانو: ایران و آژانس به یک تفاهم کلی دو جانبه دست یافته‌اند

دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت هیچ اطلاعاتی در دست نیست که نشان دهد ایران در گذشته فعالیت نظامی هسته‌ای داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، یوکیا آمانو، دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ، در کنفرانس خبری پس از بسته شدن پرونده «بعد نظامی برنامه هسته ای ایران در شورای حکام» اعلام کرد ایران و این نهاد بین المللی به یک تفاهم فراگیر و دو جانبه دست یافته اند. او همچنین گفت هیچ اطلاعاتی در دست نیست که نشان دهد ایران فعالیت نظامی هسته ای داشته است.

او افزود: فعالیت های هسته ای ایران از حد مطالعات علمی فراتر نرفته است. ما همچنان به تحقیقات در ایران ادامه می دهیم تا به این طریق بر میراث بی اعتمادی میان تهران و جامعه بین المللی غلبه کنیم.

آمانو گفت: یک نقشه راه را در ایران اجرا کردیم که به ما این امکان را داد تا تصویری کامل و فراگیر از برنامه هسته ای این کشور ارائه کنیم. شورای حکام آژانس به بسته شدن پرونده فعالیت نظامی هسته ای ایران رأی داد و ما آن را مبنا قرار می دهیم. 

دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این کنفرانس اعلام کرد: نمی توان مدت زمانی را که اجرای توافق میان ایران و آژانس طول می کشد تعیین کرد؛ اما همه برنامه هایی که با ایران روی آن توافق شده است، عملی خواهد شد. همکاری میان ایران و آژانس ضروری است و ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
به امید موفقیت های بعد ی شکرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
دولت با اعتدال به سازندگی بزرگ با سازمانهای بین المللی میرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
انشالله روزای خوب تو راهه مرسی دولت تدبیر و امید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
روحانی مچکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
متشکریم
آخرین اخبار