پیاز کیلویی سه هزار تومان شد

رئیس اتحادیه میوه و سبزی از افزایش قیمت پیاز به ۳ هزار تومان خبر داد و گفت: قیمت این محصول نسبت به هفته قبل ۱۵ درصد گران شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین مهاجران از افزایش مجدد قیمت پیاز در بازار خبر  داد و اظهارداشت: قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته و در میادین به ۳۰۰۰ تومان رسیده است.
 
وی با اشاره به دلایل گرانی این محصول در هفته‌های اخیر، افزود: یکی از دلایل این مساله آن است که در چابهار همه محصول کشت شده به مرحله عرضه به بازار نرسیده و مقداری کمبود ایجاد شده است.
 
رئیس اتحادیه میوه و سبزی درباره قیمت سایر محصولات اضافه کرد: در حال حاضر قیمت نارنگی بندرعباس بین ۶ تا ۸ هزارتومان، سیب درختی مرغوب بین هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزارتومان، پرتقال کوهستان جنوب بین ۵ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال تامسون شمال بین هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزارتومان و نارنگی شمال از ۲ هزارو ۵۰۰ تا ۴ هزارتومان است.
 
مهاجران اضافه کرد: همچنین قیمت انار از ۱۵۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، موز از ۲۸۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان، گوجه فرنگی از ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان و سیب زمینی از ۶۵۰ تا ۱۱۰۰ تومان است.
 
وی، قیمت سیر چینی را نیز کیلویی ۱۰ هزارتومان عنوان کرد و گفت: عرضه این محصول در بازار به میزان فراوان انجام می‌شود.
 
مهاجران در پاسخ به این پرسش که چه مدت است شاهد عرضه سیر چینی در بازار داخلی هستیم؟ افزود: از ابتدای سالجاری سیر چینی در بازار داخلی عرضه می‌شود اما این موضوع از سالیان قبل نیز وجود داشته و امسال اولین باری نیست که این اتفاق رخ می‌دهد.
 
 اخیرا مدیر کل مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره قاچاق سیر چینی از مبادی سیستان و بلوچستان، عراق، کردستان و کرمانشاه اعلام کرده است: اگرچه قاچاق این محصول محدود شده اما همچنان وجود دارد، ضمن اینکه ته و کف این سیرها زده شده و کاملا آلوده هستند.
 
منبع: مهر
انتهای پیام/
برچسب ها: میوه ، گرانی ، پیاز ، قاچاق میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار