کرامر: بهای طلای سیاه باید شناور شود

تحلیلگر مالی شبکه «سی ان بی سی» معتقد است شناور شدن بهای نفت می تواند رشد بازار سهام و رونق خرده فروشی را به همراه داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «سی ان بی سی»؛ با تغییرات جزئی در بهای جهانی نفت، بازار سهام و سرمایه تکان خورد. به گونه ای که افزایش چند دلاری بهای نفت باعث شد سهام داو جونز که 183 واحد کاهش یافته بود، 193 واحد افزایش یابد.

«جیم کرامر،» تحلیلگر مالی شبکه سی ان بی سی نیوز و مجری برنامه «مد مانی» می گوید: امروزه شاهد اتفاقات عجیبی هستیم. سهام شرکتهایی که روی طناب بهای نفت حرکت می کند، با کوچکترین تغییر بهای نفت، دچار دگرگونی می شود. در صورتی که بهای نفت بین 35 تا 40 دلار باقی بماند، بسیاری از شرکتهای نفتی بحران زده ممکن است با بهای شناور نفت مواجه شوند.

کرامر با اشاره به شرکتهایی همچون «چساپیک انرژی» و «فری پورت مک موران»، گفت: تکان جزئی در بهای نفت عامل اصلی بازگشت این شرکتها به صحنه و افزایش ارزش سهام آنها است. البته پایین کشیدن بهای نفت با این تصور که تقاضا کاهش یافته امری به دور از ذهن است و به عقیده من تقاضا برای نفت هیچگاه کاهش نمی یابد.

کرامر مدعی شد دلار در نهایت ارزش خود را از دست می دهد و از آنجا که بهای نفت به دلار است، باید دلار بیشتری برای خرید هر بشکه نفت پرداخت شود. نتیجه کاهش ارزش دلار ، بالا رفتن بهای نفت و شناور شدن آن است و به دنبال آن رشد بازار سهام و رونق خرده فروشی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار