کارشناس فرانسوی: بهای نفت نزدیک کف قیمت قرار دارد

کارشناس بانک «سوسیته ژنرال» تاکید کرد هم‌اکنون عربستان سعودی به علت سقوط بهای نفت، دچار کمبود درآمد و کسری شدید بودجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "کیت ژاکس،" کارشناس مسائل مالی در بانک «سوسیته ژنرال» در گفتگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت: در مقطع کوتاهی بهای نفت در چند ماه گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرد اما دوباره روند کاهشی بهای نفت شروع شد و بهای نفت دوباره کاهش پیدا کرد. بنابراین می توان پیش بینی در یک سال آینده بهای نفت بین سی تا پنجاه دلار برای هر بشکه نوسان داشته باشد. البته باید توجه داشت بهای نفت در فرایند رسیدن به کف قیمت قرار دارد زیرا تقاضای جهانی برای نفت به تدریج روند صعودی پیدا می کند. علت دیگر این افزایش تدریجی کاهش نفت تولیدی آمریکا از ذخایر شیل است. بنابراین می توان گفت بهای نفت تقریبا به کف قیمت خود نزدیک شده است و به نظر نمی رسد بیشتر از این کاهش پیدا کند یا دست کم کاهش شدیدی را در بهای نفت شاهد نخواهیم بود.

این کارشناس درباره سیاستهای نفتی عربستان سعودی هم گفت سیاست سعودی ها این است در درازمدت تولید درآمد نفتی خود را افزایش دهند. هم اکنون عربستان سعودی به علت سقوط بهای نفت، دچار کمبود درآمد و کسری شدید بودجه شده است به طوری که نمی تواند این میزان از کسری بودجه را مدیریت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار