وجود هزار و 500 واحد خوابگاه ملکی متاهلی در دانشگاه ها/ فعالیت 23 هزار خوابگاه خودگردان در کشور

رییس سازمان امور دانشجویان از وجود هزار و 500 واحد خوابگاه ملکی متاهلی در دانشگاه‌ها و فعالیت 23 هزار خوابگاه خودگردان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز نشست خبری هفته خوابگاه‌ها با حضور مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان و ذوالفقار یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویی در محل این صندوق برگزار شد. 

از 21 لغایت 25 اردیبهشت ماه هفته خوابگاهها با شعار "بهبود فضای خوابگاهی" در نظر گرفته شده است.

مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان در این نشست گفت: این نام گذاری هفته و درنظر گرفته شدن برنامه های خاص با کمک و هماهنگی وزارت بهداشت است که متاسفانه امروز به دلیل برنامه ای، معاون بهداشت و وزیر بهداشت نتوانستند در جمع ما باشند.

وی افزود: مانند هرسال در این هفته مشکلات و امکانات خوابگاههای سراسر کشور را مد نظر قرار می دهیم که خوشبختانه موثر هم بوده است.

صدیقی اظهار داشت: با برنامه‌های فرهنگی و ورزشی این هفته فضایی پر از شور و نشاط را در محیط های خوابگاهی پیش بینی کرده‌ایم.

وی درباره وضع موجود خوابگاههای دانشجویی گفت: 280 هزار ظرفیت خوابگاه مجردی در دانشگاهای دولتی وجود دارد که از این تعداد 80 هزار ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان و فنی و حرفه ای، 30 هزار موسسات غیر انتفاعی و خودگردان همچنین هزار و 500 خوابگاه ملکی متاهلی است.

صدیقی با بیان اینکه به نسبت سال 94 در خوابگاه‌ها افزایش ظرفیت داشتیم، عنوان کرد: با هدف ساماندهی خوابگاه‌های خودگردان و نظارت ببشتر از سوی شورات نظارت سطح استان ها و شهرستانها، نظارت اصلی را بر عهده دانشگاههای مادر سپردیم و بدین صورت شاهد کاهش تخلفات اعلام شده، بودیم.

وی افزود: از سوی صندوق رفاه دانشجویی به دانشگاهایی که با کمبود منابع و ظرفیت روبه رو بودند، کمک رهن و اجاره ساختمان اعطا شد.

صدیقی گفت: در سال گذشته حدود 12 خوابگاه با مجموع ظرفیت 3 هزار و 700 نفر مستقر شدند. امیدواریم در سال 95 هم مانند سال قبل اعتباراتی که سازمان برنامه برای تعمیر و تجهیزات خوابگاهها تامین کردند، در ابتدای تابستان امسال تخصیص دهند.

احداث 13 خوابگاه ویژه دختران
رییس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه بنیاد 15 خرداد برای ساخت خوابگاه به کمک دانشگاهها آمده است، گفت: تفاهم های لازم در این زمینه انجام شده تا 13 خوابگاه ویژه دختران به این شکل تامین منابع و ساخته شود.

صدیقی با اشاره به وام‌های مسکن اظهار داشت: با ارائه وام ودیعه مسکن دانشجویان و اعطای کمک رهن به دانشگاهها در سال 94 بخشی از مشکلات خوابگاهی را جبران کردیم.

پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان نخبه متاهل
وی ادامه داد: چهار میلیارد و 400 میلیون وام مسکن مجردی، 20 میلیارد و 300 میلیون وام متاهلی( به هزار و 500 دانشجوی متاهل) پرداخت شد، همچنین با حمایت بنیاد ملی نخبگان حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل نخبه اعطا شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار