افزایش جستجوی اینترنتی انگلیسی‌ها درباره پیامدهای "برکسیت" پس از پایان همه‌پرسی

گوگل از افزایش جستجوهای اینترنتی درباره "برکسیت" پس از پایان همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، مردم انگلیس در همه‌پرسی روز پنجشنبه، با اختلاف حدود 4 درصد (52 در برابر 48 درصد) به خروج از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند تا هفته‌ها رقابت سخت و تلخ میان حامیان و مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که به قتل «جو کاکس» – از نمایندگان مخالف برکسیت در پارلمان انگلیس – نیز منجر شد، پایان یابد.

اما نکته جالبی که در این میان وجود دارد این است که داده‌های گوگل نشان می‌دهد پس از پایان همه‌پرسی برکسیت که در نهایت منجر به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شد، مردم انگلیس تازه شروع به بررسی پیامدهای انتخاب خود در اینترنت کرده‌اند.

طبق داده‌های دفتر مرکزی گوگل، جستجو درباره "اتحادیه اروپا" و "برکسیت" پس از ساعت 22 روز پنجشنبه به وقت محلی تا صبح روز جمعه به نحو چشم‌گیری در سراسر انگلیس افزایش یافت. بر اساس این آمار، پرسش درباره "اتحادیه اروپا" پس از اتمام مهلت رای‌گیری به ترتیب در ایرلند شمالی، ولز، انگلیس و اسکاتلند با بیشترین تقاضا برای جستجو مواجه شد. 

طبق داده‌های موتور جستجوی گوگل، طرح پرسشهایی درباره برکسیت مانند "برکسیت چیست؟" و "درصورت خروج از اتحادیه اروپا چه اتفاقی برای ما خواهد افتاد؟" نیز در ایرلند شمالی و اسکاتلند که هر دو به نفع باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا رای دادند، پربسامدترین پرسشهای مطرح شده در این دو منطقه در شامگاه جمعه بودند.

لندنی‌ها نیز بیشتر درباره سرنوشت «جبل الطارق» پس از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا به جستجوی اینترنتی پرداختند. 

داده‌های گوگل همچنین نشان می‌دهد در سایر کشورهای جهان همزمان با برگزاری همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تعداد جستجوهای اینترنتی درباره این خروج و پیامدهای آن به شدت افزایش یافته و "برکسیت" به یکی از کلیدواژه‌های اصلی جستجو در گوگل در این کشورها تبدیل شده است.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار