ویکی‌لیکس بخشی از اسناد محرمانۀ دولت ترکیه را منتشر کرد/ این سایت از دسترس کاربران خارج شد

کودتای نافرجام ترکیه ویکی‌لیکس را بر آن داشت تا 300000 ایمیل دولتمردان ترکیه را منتشر کند.

ویکی‌لیکس بخشی از اسناد محرمانۀ دولت ترکیه را منتشر کرد
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایندیپندنت؛ پس از وقوع کودتای نافرجام چند ساعته در ترکیه، وب‌سایت ویکی‌لیکس حدود 300000 ایمیل مربوط به دولتمردان ترکیه را منتشر کرد. این ایمیل‌ها بیشتر به حزب عدالت و توسعه تعلق دارد.

طبق اعلام این وب‌سایت، دلیل این کار نوع برخورد دولت این کشور با مخالفان است. پس از کودتای نافرجام جمعه‌شب، دولت ترکیه بیش از 6000 نفر را بازداشت کرد که در میان آنها تعدادی قاضی، وکیل و افراد نظامی وجود داشتند.

گفته می‌شود این 300000 ایمیل تنها بخشی از اسناد محرمانه حزب حاکم است و احتمال دارد ویکی‌لیکس بخش دیگری از اطلاعات را در زمان دیگری منتشر کند. وب‌سایت ویکی‌لیکس خبر این افشاگری را برای اولین بار در توییتر منتشر کرد. پس از انتشار این خبر دسترسی کاربران در داخل ترکیه به سایت ویکی‌لیکس مختل شد.

گفتنی است جمعۀ گذشته بخشی از نظامیان ترکیه با تانک‌ها و ادوات نظامی به خیابان‌های استانبول ریختند که هدفشان برکناری رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور بود. این کودتای 12 ساعته بیش از 250 نفر کشته و 1500 زخمی داشت. بسیاری بر این باورند که طراح اصلی این کودتا خود شخص رئیس جمهور است. این عده بر این باورند که او این کار را برای فزایش نفوذ و محبوبیت در میان مردم انجام داده است. همین موضوع باعث نگرانی دولتمردان شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار