چاووش اوغلو در گفتگو با واشینگتن پست:

آمریکا در تحویل «گولن» به آنکارا همکاری نکند، روابط 2 کشور متشنج می‌شود

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد در صورتی که آمریکا در تحویل فتح الله گولن به آنکارا همکاری نکند، روابط 2 کشور متشنج می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه این کشور در مصاحبه با روزنامه واشینگتن پست گفت: اگر آمریکا درباره بازگرداندن  فتح الله گولن به ترکیه وارد عمل نشود ، این موضوع بر روابط ما با آمریکا تاثیر منفی خواهد گذاشت.

چاووش اوغلو تاکید کرد پس از کودتای 15 ژوئیه، اوضاع کاملا تحت کنترل دولت قرار دارد، اما خطر به صورت صد در صد رفع نشده است.

وی گفت: با توجه به این مسئله دولت ترکیه تدابیری اتخاذ می کند و ‌تحقیقات نیز ادامه دارد و اقدامات قانونی علیه این گروه هم آغاز شده است.  

 وزیر امور خارجه در ادامه اعلام کرد: ما انتظار داریم متحدان ترکیه در این روزهای سخت موضع صحیحی اتخاذ کنند که نشان دهد دوستان واقعی ترکیه هستند. 

چاووش‌اوغلو با تاکید بر اینکه ارائه هیچ دلیل و مدرکی را به آمریکا درباره فتح الله گولن ضروری نمی دانیم، گفت : من به مدت بیست دقیقه به جان کری در این باره توضیح دادم. کری به من گفت که موضوع را به خوبی درک کرده است و درباره این گروه اطلاعات بیشتری از سازمان های اطلاعاتی آمریکا دریافت خواهد کرد. 

وی گفت : رئیس جمهور اردوغان نیز موضوع را برای اوباما تشریح کرد. شاید آنان به خوبی این موضوع را درک نمی کنند که این گروه تا چه اندازه خطرناک است. اما پس از حملات اخیر باید این موضوع را درک کنند که فتح الله گولن رئیس یک گروه تروریستی است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
دعوای زرگری دو شریک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۳۱ تير ۱۳۹۵
ماباید دراظهارنظرهایمان منافع ملی مارو درنظر بگیریم.اگر ترکیه متشنج شود غوز بالا غوز است .درهرصورت گولن یک ضد ایرانی وضد شیعی است.واین برای محور مقاومت دارای دردسرهای جدیدی خواهد شد.علیرغم مخالفت بااردوغان به دلیل خیانت به سوریه وی رابهتر ازگولن میدانیم.امیدوارم که سرعقل بیاد وبداند که ایران اسلامی بهترین وقابل اعتماد ترین دوست برای ترکیه وملتش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۳۱ تير ۱۳۹۵
کاملا معلومه دست امریکا و عربستان دراین کودتا دخیله
دولتمردای ترکیه هر چه زودتر برای محفوظ ماندن از خطرات کودتاهای امریکایی باید سفارت امریکا در ترکیه وهمچنین پایگاه نظامی امریکا رو درشون رو گل بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۳۱ تير ۱۳۹۵
بی خود ژست نگیرین شما بدون اجازه آمریکا جم نمی خورین و با اخم آمریکا نفستون به شماره می افته و اگر آمریکا هم توجهی به بلف های شما بکنه و ترتیب اثر بده فقط از این بابت است که شما را بخشی از پروزه خیانت بار خود در منطقه می داند درسته که آمریکا جریان تروریستی تکفیری را با همدستی آل سعود در منطقه برای تضمین امنیت اسرائیل به راه انداخته اما این ترکیه بود که با تانتقال این تروریست ها و تجهیزات مورد نیاز آنها نقش کلیدی را ایفا کرد و می کند البته بعید نیست که آمریکا به این اندازه راضی و قانع نشده و چه بسا دنبال به هم ریختن اوضاع ترکیه از طریق گروههای تروریستی تکفیری صهیونیستی است تا جاپای خود را در منطقه محکمتر کرده و قدرت مانور بیشتری کسب کند و مسئولین ترکیه این خطر را احساس کرده اند اگر این فرضیه درست باشد ترکیه خودش بیشترین نقش را در این جریان خیانت بار دارد .
Germany
ناشناس
۱۵:۵۹ ۳۱ تير ۱۳۹۵
اگر گولن را به ترکیه تحویل دهد باید مریم سردسته کثیف و ملعون منافقین نیز به ایران تحویل داده شود .
Germany
ناشناس
۱۵:۵۶ ۳۱ تير ۱۳۹۵
مولود جووون کری و اوباما چون میدونن گولن دماغ رهبرگروه تروریستی هست ازش حمایت میکنن ساده ای هااااااا,ولی حقتونه آه و ناله های دولت وملت سوریه دامن خودتون رو گرفت,توإ ترکیه گروههای تروریستی ضد بشار اسد رو کاکا و مظلوم میدونستی و اسد رو ظالم حالا چی شد تا گروهی ضد خودتون شد تروریست شدن؟؟؟؟گرچه نظر دولت و ملت ایران اینه که هرگروهی علیه دموکراسی وانتخاب اکثریت ملتی سلاح ورداره تروریست هستن..ولی ایکاش این روزها رو هیچوقت فراموش نکنی ترکیه,درضمن غلط کردم و ببخشید از دولت و ملت سوریه هم یادت نره...خداکه چشماش رو نمیبنده تا ظالم هرکار دلش بخوادبکنه وجوابش رو نده!!! هرکس طرف ناحق رو بگیره و پشت حق رو خالی کنه همون ناحق روزی دامن خودش رو میگیره..ترکیه برگرد به اسلام واقعی
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۰ ۳۱ تير ۱۳۹۵
ایا خدا فقط در مکه است
آخرین اخبار