رویترز: صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در 4 سال گذشته افزایش یافته است

با ادامه روند بهبود روابط تجاری ایران با سایر کشورهای جهان، صادرات نفت این کشور به بالاترین سطح خود در چهار سال اخیر رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ ایران در باز پس‌گیری سهم خود از بازار نفت، خیلی سریعتر از آنچه تحلیلگران پس از رفع تحریم‌ها علیه ایران پیش بینی می کردند، عمل کرده است.

ایران توانسته است میزان تولیدات نفتی خود را با در اختیار گرفتن نفتکش‌های بیشتر، از راه اصلاح بیمه‌های کشتیرانی، افزایش دهد.
بنابر گزارش منتشر شده از سوی رویترز، ایران سعی کرده است با ارائه تخفیف در قیمت نفت صادراتی، خود در برابر رقبای سنتی تقویت کرده و مشتریان جدیدی مانند لهستان را جذب کند. 

بنابر آمارها، کره جنوبی، ژاپن، چین و هند چهار کشور مهم وارد کننده نفت ایران در آسیا هستند. این چهار کشور، در ماه ژوئن روزانه 1.72 میلیون بشکه نفت از ایران وارد کردند. این میزان واردات، تقریبا دو برابر خرید آن‌ها از ایران در مقایسه با دسامبر سال گذشته است. 

صادرات نفت ایران پس از اجرایی شدن برجام در سال گذشته روند صعودی داشته است. ایران و کشورهای گروه 1+5 شامل امریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان، در تاریخ 23 تیرماه 1394 در وینِ اتریش به توافقی بر سر برنامه جامع اقدام مشترک دست یافتند. 

لغو یک جانبه تحریم‌های اقتصادی و مالی در حوزه‌های بانکی، مالی، نفتی، گازی، پتروشیمی، تجاری، بیمه، حمل و نقل اتحادیه اروپایی و آمریکا در ابتدای اجرای توافق، و همچنین رفع ممنوعیت خرید هواپیمای مسافربری، بخشی از این توافق حاصله است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار