افزایش نگرانی‌ها درخصوص حمله داعش به ریو/ بهترین دستگاه کشف بمب به برزیل فرستاده شد

با افزایش نگرانی‌ها در خصوص احتمال حمله داعش به ریو، که محل برگزاری المپیک 2016 است، بهترین تجهیزات کشف بمب به برزیل فرستاده شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، در واپسین روزهای باقی مانده تا آغاز رقابت های المپیک در برزیل، تدابیر امنیتی برای جلوگیری از هرگونه بمب‌گذاری و حمله تروریستی بالا رفته است. مقامات امنیتی سازمان ملل بهترین تجهیزات خود را به ریو فرستادند تا هرگونه تهدید را پیش از اجرایی شدن، کشف و خنثی کنند. 

نگرانی‌ها در خصوص انفجار بمب‌های رادیواکتیو به دست عناصر داعش بالا رفته است. وقوع حملات تروریستی اخیر در کشورهای اروپایی نیز بر این نگرانی ها دامن زده است. به همین دلیل، مقامات امنیتی المپیک ریو، مجهزترین دستگاه ها و اسکنرهای کشف بمب رادیواکتیو را از آژانس بین المللی انرژی اتمی قرض گرفته اند. در این میان شمار بسیاری از اتباع برزیل نیز به گروه تروریستی داعش پیوسته اند که این امر بر شدت نگرانی ها افزوده است.

رئیس دفتر مبارزه با تروریسم برزیل نیز اعلام کرد: «تهدید از سوی داعش چیزی است که نباید دست کم گرفته شود.» وی افزود: احتمال انفجار یک «بمب کثیف» در زمان برگزاری مسابقات المپیک بسیار بالاست.

«بمب کثیف» نوعی سلاح است که در آن مواد رادیواکتیو با دیگر مواد منفجره ترکیب شده است. با انفجار این بمب، مواد رادیواکتیو و پرتوزا در محیط پراکنده می شوند و به همین دلیل این بمب به نوعی در زمره سلاح‌های هسته‌ای قرار می گیرد.

داعش سعی دارد در حملات تروریستی خود با ترکیب انفجار بمب های انتحاری و رادیواکتیو، موج جدیدی از حملات وحشیانه را آغاز کند. در حال حاضر، این گروه تروریستی چندین سلاح شیمیایی و رادیواکتیو در اختیار دارد.
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار