دادستان سابق دولت فدرال آمریکا: نحوه انتقال 400 میلیون دلار به ایران بسیار عجیب بود

اندرو مک‌کارتی ضمن انتقاد از پرداخت 400 میلیودلار به ایران، شیوه انتقال این پول را بسیار عجیب و ناقض قوانین آمریکا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی الگمینر؛ "اندرو مک‌کارتی،" دادستان سابق دولت فدرال آمریکا و مؤلف کتاب "تبِ بهاری: چگونه جهاد عظیم و گرایش‌های چپ در آمریکا خرابکاری می‌کنند،" درباره ماجرای رازآلود پرداخت 400 میلیون دلار به ایران که از سوی منتقدان دولت "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، به باج تعبیر شده است اظهار داشت: پرداخت این پول درست همزمان با آزادی 4 زندانی آمریکایی هیچ شکی باقی نمی‌گذارد که دولت اوباما به ایران باج پرداخت کرده است. این موضوع نشان می‌دهد کابینه اوباما تا چه اندازه برای پوشش گذاشتن بر روی اقدامات خلاف قانون مهارت دارد و فاش می‌کند اوباما تا چه اندازه از اعمال غیرقانونی و جنایتکارانه آگاه است؛ اما بر روی انها سرپوش می‌گذارد.

مک‌کارتی در ادامه افزود: صحبت کردن درمورد اینکه ایا این 400 میلیون دلار باج بوده یا خیر، فقط تلف کردن وقت است. مشاهده کردید ایرانی‌ها با افتخار اعلام کردند این مبلغ دقیقا "باج" بوده است. زندانیان آمریکایی دقیقا پس از ورود هواپیمای حامل این پول به تهران، آزاد شدند. یکی از زندانیان توضیح داد انها را چندین ساعت در فرودگاه تهران معطل نگه داشتند و تا زمانیکه هواپیمای حامل پول به فرودگاه نرسید، به آنها اجازه پرواز ندادند.

وی در ادامه گفت: پرداخت باج یک جرم فدرال به حساب نمی‌آید، فقط دریافت آن جرم است؛ اما به وزارت دادگستری هشدار می‌دهم فکری به حال ماهیت غیرقانونی برخی از نقل و انتقالات کنند.

مک‌کارتی افزود: برخلاف تحریم‌های هسته‌ای‌ که در برجام تلاش شده است تمام آنها باطل اعلام شود، در اینجا تحریم‌ها به دلیل حمایت ایران از تروریسم وضع شدند. این موضوع بسیار قابل توجه است. در مناظره با اعضای کنگره که مخالف اجرایی شدن برجام بودند، اوباما قول مساعد داد تا تحریم‌ها در خصوص حمایت ایران از تروریسم همچنان به قوت خود باقی هستند.

مک‌کارتی به راهنمای اجرایی سازی برجام اشاره کرد که در بخشی از ان توضیح داده شده است: انتقال دلار و یا هر واح پولی دیگری از آمریکا به ایران و یا بواسطه سامانه مالی آمریکا به این کشور ممنوع است. حال این جابه‌جایی از سوی یک سازمان دولتی صورت گرفته باشد و یا یک شخص حقیقی.

مک‌کارتی در ادامه گفت: همانطور که بارها و بارها از سوی نمایندگان کنگره و یا دیگر نهادهای قانونی آمریکا قید شده است، حواله کردن هر پولی به ایران، بدون در نظر گرفتن ارز مورد استفاده، کاملا غیرقانونی است. حالا اگر دولت اوباما برای پرداخت این پول از یورو و یا فرانک سوئیس استفاده کرده باشد، در اصل قضیه هیچ تغییری بوجود نیامده است. رئیس جمهور آمریکا به وضوح قوانین را نقض کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار