در این گزارش با مشکلات متعددی که شرکت‌های گارانتی برای مردم به وجود آورده‌اند و سامانه‌ای که به‌منظور شکایت از این شرکت‌ها طراحی شده آشنا می‌شوید.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با وجود مشکلات فراوان پیرامون نحوه عملکرد شرکت های گارانتی هنوز بسیاری از مردم نمی دانند چگونه و از چه طریقی از این شرکت ها شکایت کنند در این گزارش با مشکلاتی که این شرکت‌ها به وجود آورده اند و سامانه ای که به منظور شکایت از آنها طراحی شده آشنا می شوید.
چطور از شرکت های گارانتی شکایت کنیم؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک محصول الکترونیکی گارانتی‌دار را خریده باشید اما وقتی به دلیل مشکلی که این وسیله دارد با گارانتی محصول تماس می گیرید می بینید که شرکت گارانتی‌کننده با ادعاهای واهی از تقبل گارانتی شانه خالی می کند. مثلا درباره یخچال مسئول مربوطه مدعی می شود که صدای بلند یخچال طبیعی است و مشمول گارانتی نمی‌شود یا مثلا برفک زدن یخچال شامل گارانتی نمی شود. یا برخی از گارانتی های نمایشگرهای خانگی مشکل ساختاری تلویزیون در نمایش تصاویر را به گردن پایین بودن کیفیت آنتن می‌اندازند و او را از سرشان باز می کنند.

موضوع اما به همین جا ختم نمی شود. در این سال ها شاهد ظهور گارانتی های تقلبی نیز هستیم؛ به این معنی که اگرچه گارانتی های مختلف با نام های متنوع و رنگ و وارنگی لیست می شوند و روی کالاهای مختلف چسبانده می شوند اما درواقع صرفا یک تکه کاغذ بی ارزش هستند و هیچ شرکتی برای انجام خدمات آن ها ثبت نشده و مسئول نیست.

چطور از شرکت های گارانتی شکایت کنیم؟

مشکلات فراوان شرکت های گارانتی

حدود 3 ماه پیش از یکی از شرکت های خوشنام داخلی یک دستگاه یخچال خریداری کردم اما سر و صدای زیاد و برفک زدن‌‌‌های پی در پی آن تبدیل به مشکلی جدی شده بود. پس از دو هفته با گارانتی آن تماس گرفتم و خواستار رسیدگی شدم. در اثر بی نظمی و شلوغی بیش از حد شرکت گارانتی‌کننده چند بار اپراتورها آدرس منزلمان را به اشتباه ثبت کردند و بررسی دو مشکل ساده توسط این شرکت هفته‌ها وقتم را گرفت.

وقتی یک جستجوی اینترنتی ساده انجام دادم فهمیدم که این مشکل برای بسیاری دیگر از کسانی که محصولشان این گارانتی را دارد هم پیش آمده است.

این در حالی است که با ایجاد یک سیستم اینترنتی ساده برای ثبت مشکل می‌توان بدون تمام این آشفتگی‌ها و بی نظمی‌ها به مشکلات تمام افراد شامل گارانتی رسیدگی کرد اما گویا اراده لازم برای حل این مشکل در برخی از شرکت های گارانتی وجود ندارد و ترجیح می دهند آنقدر کاربران خود را سر بدوانند تا فرد قید استفاده از گارانتی را زده و عطای آن را به لقایش ببخشد.

در وزارت ارتباطات در این سال ها برای پیگیری شکایات مردمی از شرکت های اینترنتی سامانه 195 به وجود آمده است. این سامانه که هم به صورت اینترنتی و هم به صورت تلفنی فعال است این امکان را به وجود می آورد که مردم در صورت بروز هرگونه اجحاف در حقشان بتوانند شکایت کرده و شکایت خود را پیگیری کنند.

اما برای ثبت شکایت از گارانتی های تقلبی چه سامانه‌ای وجود دارد و کدام نهاد مسئول رسیدگی به این قبیل مسایل است؟

چطور از شرکت های گارانتی شکایت کنیم؟

در حال حاضر از چه طریقی می‌توان شکایت کرد؟

در حال حاضر در صورتی که اهالی تهران از صنف خاصی شاکی هستند می‌توانند به "سامانه جامع پاسخگویی به شکایات اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران" به آدرس http://www.tehtazirat.ir/index.php/form"" مراجعه کرده و پس از ثبت مشخصات شکایات خود را طرح کنند. البته ساکنان سایر استان‌های کشور هم می‌توانند با جستجوی آدرس سایت تعزیرات شهر خود در اینترنت به صفحه مربوط به استان خود رفته و شکایتشان را ثبت کنند. پس اگر شما هم با گارانتی وسیله‌ای که به تازگی خریده‌اید مشکل دارید اگر فروشنده‌ای جنس تقلبی به شما قالب کرده است به هیچ وجه دست، دست نکنید و حتی نه به خاطر خودتان، بلکه به خاطر اصلاح امور مملکتتان هم که شده دست به کار شوید و شکایت خود را همین حالا ثبت کنید.


گزارش از نادر نینوایی.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶۵
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
فیروزه فکوری
۱۷:۴۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
دو ماهه یخچال فریزر دوقلو هیمالیا خریدم ولی هنوز تحویل نگرفتم خسته شدم از این همه سرگردانی
Iran (Islamic Republic of)
معجزه
۱۱:۴۵ ۱۱ دی ۱۴۰۳
بیشور تر از نمیایندگی هاش پاسخگوی شکایت تو تهران هست متاسفم واسه بیشرفیاتون با طرز برخوردتون با مشتری
Iran (Islamic Republic of)
ابوالحسن فولاد
۱۴:۵۶ ۰۹ دی ۱۴۰۳
من یک ماه پیش ماشین لباسشویی از این شرکت خریدم برد و پنل سوخته حالا گارانتی جواب نمیده و همش اذیت می‌کنه به خودم گفتم که گول برند و ظاهر قطعه رو نخورم
Iran (Islamic Republic of)
کامران رادمهر
۱۰:۴۳ ۲۶ مهر ۱۴۰۳
شرکت گل اسا سرما یخچال فریزر دوقلو دیپوینت خریدم قیمت که با مدل خارجی فرقی نداره هنوز یکسال نشده یخچال از کار افتاده بردن نمایندگی هر روز تماس میگیرم قطعه نیومده خدمات افتضاح
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی آبادی پیشه
۰۰:۱۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
سلام الان یخچال من ۳ ماه ک خربه آب سرد نمی کنه نمایندگی گارانتی هم جواب نمیده وهزینه ۲ میلیون در خواست کرده
Iran (Islamic Republic of)
محمد عباسی
۱۲:۵۴ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
سلام و درود.
یا یک عده در شرکت هیمالیا قصد خراب کردن این شرکت رو دارند و یا هم اینکه هرچی شرکت هیمالیا میگه همش دروغه.
دو ماهه یخچال فریزر خریدیم .آبسرد کن خرابه .دوبار آمدند هنوز درست نشده.دیگه جواب تلفن نمیدن.
من بازنشسته هستم و حدود ۶۰ میلیون تومان هزینه کردم .
خدارو خوش نمیاد .
هرچه تبلیغ میکنید همش دروغه.
خدا ازتون نگذره.
United States of America
آیدا
۱۴:۱۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
سلام.
من ۶ ماه یخچال بست گرفتم درش بسته نمیشه نمایندگیش ۱ شماره بیشتر نداره که خانوم جواب نمیده یا میگه نصاب اولی باید بیاد درست کنه نصاب هم زنگ میزنیم یا نمیاد یا میگه من انجام نمیدم هر غلطی دوست دارید بکنید .
من واقعا چکار کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۲۲ تير ۱۴۰۳
سلام من یخچال هیمالیا خریدم و بیست روز از نصب ان میگزرد نماینده هم تایید کرده ک داخل کابین زیر پایه نگهداری شیشه ها سوراخ های زیادی دارد و دو ترک هم دارد و بوی بدی می‌دهد و شرکت گارانتی می‌گوید سوراخها و ترکها طبیعی است و برای گرفتگی بوی بد فوم هست.باید چطوری شکایت کنم لطفا راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
فائزه یزدی
۱۶:۵۹ ۲۰ تير ۱۴۰۳
من دستگاه تصفیه اب خریدم هنوز یکسال نشده بااینکه گارانتی تعویض قطعات داره شرکت عوض نمیکنه لطفا راهنمایی کنید مشهد هستم
Netherlands (Kingdom of the)
زهرا مرادی
۱۵:۲۶ ۱۹ تير ۱۴۰۳
سلام وقت بخیر ما 5.12.1401یخچال دوقلوی سینور خریدیم یک ماه کار نکرده فریزرش سوخت .هر دوماه یکبارم درش خراب میشه باید کلی هزینه کنیم بیان درست کنن حالا نمیدونم کجا زنگ بزنم شکایت بکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۹ تير ۱۴۰۳
خدایان تواین گرانی یخچال بی کیفیت درست نکنید و گارانتی هم قبول نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
سوران میلادی
۱۴:۵۷ ۱۵ تير ۱۴۰۳
با سلام شکایت من از شرکت جنرال فور هست پمپ اب کولرم سوخته با این که گارانتی محصول مونده جواب نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
رهام
۱۶:۱۷ ۰۷ تير ۱۴۰۳
سلام شکایت من از شرکت هیمالیا هست دوهفته تلویزیون خریدیم کنترلش از افتاده زنگم می‌زنیم میگن کنترل جزو گارانتی حساب نمیشه باید ۳۸۰هزار تومان پول بریزید تا براتون با هزینه ایاب زهاب بیاریم اصلا رسیدگی نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۳ تير ۱۴۰۳
از شرکت ژنرال پین خرید کردم فریزر یک سره کار میکنه هر چی تماس میگیرم جوابگو نیستن اصلاااا پی گیری نمیکنن بهانه های مسخره میارن که چطوری ضمانت میدی ک من بیام
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۰:۰۶ ۰۳ تير ۱۴۰۳
ار شرکت جی پلاس ساید گرفتم نمایندگی برای نصب اومده ساید صفر کار نکرد ۲۵ روز وسط تابستون بدون یخچال موندیم کسی هم پاسخگو نیست . اشتباه کردم جنس ایرانی گرفتم توبه توبه توبه
آخرین اخبار