وزارت دفاع روسیه مدعی شد: سومین روز متوالی حملات هوایی علیه داعش از پایگاه هوایی همدان

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای مدعی شد جنگنده های این کشور با پرواز از یک پایگاه هوایی از ایران، مواضع تروریست های سوری را بمباران کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع روسیه مدعی شد جنگنده‌های این کشور برای سومین روز متوالی حملات هوایی خود به مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه را از طریق پایگاهی هوایی در ایران انجام دادند.

بر این اساس، وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در بیانیه‌ای مدعی شد، بمب‌افکن و جنگنده‌های روسی با پرواز از یک پایگاه هوایی( شهید نوژه همدان) در ایران اهداف داعش و جبهه النصره را در استان‌های حلب، دیرالزور و ادلب سوریه بمباران کردند. بر اساس این گزارش نخستین عملیات جنگنده های روسیه با پرواز از ایران در روز یکشنبه انجام شد. 

با این وجود، علی لاریجانی -- رئیس مجلس شورای اسلامی -- روز چهارشنبه در مورد سوخت گیری جنگنده‌های روسیه در پایگاه هوایی شهید نوژۀ همدان گفت: «ایران به هیچ وجه هیچ پایگاه نظامی نه به روسیه و نه به هیچ کشوری نداده است، لذا استقرار پایگاه نظامی برای روسیه را تکذیب می‌کنیم.»

همچنین علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه تصریح کرد: «آن چه انجام می‌شود این است که اجازه سوخت‌‌گیری به جنگنده‌های روسی در چارچوب همکاری دو جانبه و چهارجانبه میان ایران، روسیه، سوریه و عراق صورت می‌گیرد که بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی است.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
نفهمیدیم بالاخره از ایران بلندمیشه یا نه
آخرین اخبار