انتقاد داک‌ورث از لفاظی‌های سناتور جمهوری‌خواه در خصوص پرداخت 400 میلیون دلار به ایران

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به لفاظی‌های سناتور "مارک کرک" به او لقب "دیوانه" داد.

انتقاد تَمی داک‌ورث از لفاظی های سناتور جمهوری‌خواه در خصوص پرداخت 400 میلیون دلار به ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پولیتیکو؛ تَمی داک‌ورث، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به لفاظی های سناتور مارک کرک، به او لقب "دیوانه" داد و گفت: سناتور (کرک) فاقد توانایی برای کنترل آنچه می‌گوید، است.

داک‌ورث در حالی مارک کرک را "دیوانه" خطاب کرده است که این سناتور جمهوری‌خواه (کرک) سال 2012 به دلیل سکته مغزی ناقص به بیمارستان منتقل شده بود.

مارک کرک، سناتور جمهوری‌خواه با انتقاد از باراک اوباما برای پرداخت 400 میلیون دلار به ایران، رئیس‌جمهور آمریکا را به "سردسته قاچاقچیان" تشبیه کرده بود.

داک‌ورث طی سخنرانی در باشگاه دموکرات‌های شیکاگو ادامه داد: اگر به اظهارات سناتور توجه کنید، ناتوانی او در کنترل سخنانی که به زبان می‌راند را درک می‌کنید. در سال‌های گذشته نیز شاهد گاف‌های بیشماری از ایشان بوده‌ایم. من فکر می‌کنم او مشاعر خود را از دست داده است. مقایسه کردن رئیس‌جمهور با سردسته قاچاقچیان، لقب مناسبی برای عالی‌رتبه‌ترین مقام کشور نیست. زمانی که سناتور ، سلام همکارانش را با "هو" جواب می‌دهد سزاوار نیست سناتور آمریکا باشد.

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از رأی‌دهندگان خواست این سناتور جمهوری‌خواه را نه بر اساس سابقه سکته مغزی که داشته بلکه بر پایه سخنانی که به زبان رانده است، قضاوت کنند. نماینده دموکرات در ادامه افزود: آنچه مردم باید به آن توجه داشته باشند بی‌لیاقتی وی در مقام یک سناتور است.

داک‌ورث در پایان سخنانش خواستار عذرخواهی فوری مارک کرک از رئیس‌جمهور آمریکا شد. این در حالی بود که کوین آرتل، سخنگوی کمپین سناتور کرک اعلام کرد سناتور تمایلی برای عذرخواهی از رئیس‌جمهور ندارد. این مقام همچنین داک‌ورث را برای حمایت از سیاست‌های اوباما در قبال ایران سرزنش کرد و گفت: استفاده از هواپیمای بی‌نام، بسته‌های پول و توافق با ایران در ازای آزادی زندانیان سیاسی بوده و باج از طرف دولت اوباما محسوب شده است.

آرتل با تکرار سخنان سناتور کرک مدعی شد اقدامات رئیس‌جمهور در باج دادن به ایران بی‌پروا و افراطی بود. این پول به ایرانی‌ها داده شده است تا برای تأمین مالی گروه‌های تروریستی صرف شود. حرکتی که آمریکایی‌ها را بیش‌ از پیش در خارج از کشور تهدید می‌کند و داک‌ورث نیز از این اقدامات رئیس‌جمهور حمایت کرده است.

داک‌ورث در تلاش است تا با جلب نظر سرمایه‌داران و درشت‌نمایی خطاهای سناتور جمهوری‌خواه، مسیر خود را برای انتخابات ماه نوامبر هموار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار