حفره‌های خالی به اندازه زمین فوتبال زیر زمین/ قدمت ۵۰ ساله برخی مغارها/حرکت هرز آب‌ها در زیر زمین

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی فضاهایی که در زیر سطح زمین وجود دارد قدمت‌های طولانی دارد و حفره‌های خالی به اندازه زمین فوتبال در زیر سطح زمین ایجاد شده و مردم روی آن در حال زندگی هستند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛مجتبی شاکری  با اشاره به بحث مقارها در سطح شهر تهران، گفت: فضاهای باز زیادی در طول زمان در زیر سطح شهر تهران ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دلایل مختلفی برای ایجاد حفره‌های زیرزمینی وجود دارد،‌گفت: رودخانه‌هایی که آب تهران را تأمین می‌کنند آب بعد از مصرف در همین مسیرها در زیر زمین رفت‌‌وآمد می‌کنند و لایه‌ها را می‌شویند و هر از چندگاهی بر اثر فشار لایه‌ها حفره‌ایی ایجاد می‌شود و باعث ایجاد شکاف در سطح زمین می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خواسته‌ایم گزارش‌های جامعی در این زمینه ارائه شود،‌گفت: برخی فضاهایی که در زیر سطح زمین وجود دارد قدمت‌های طولانی دارد و حفره‌های خالی به اندازه زمین فوتبال در زیر سطح زمین ایجاد شده و مردم روی آن در حال زندگی هستند و  این حفره‌ها حدود 40، 50 سال گذشته ایجاد شده است.

شاکری به وجود چاه‌های فاضلاب در زیر سطح زمین  اشاره کرد و گفت: باید برای رفع مشکلات حفره‌های زیرزمینی دستگاه‌های مختلف با هم همکاری کنند.

وی با تأکید بر این موضوع که باید فناوری‌های جدید را به کار بگیریم و زیر سطح زمین را اسکن کنیم،‌گفت: باید بدانیم در چه وضعیتی هستیم تا اقدامات لازم صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر نبود مدیریت واحد شهری گفت: وقتی مدیریت یکپارچه وجود ندارد لذا دستگاه‌ها با هم همکاری ندارند و وقتی که همکاری لازم وجود نداشته باشد مشکلات به درستی حل نمی‌شود.

شاکری به لوله‌کشی گاز در زیر سطح زمین اشاره کرد و گفت: قنات‌های زیادی زیر سطح زمین هستند و هرز آب‌ها نیز در زیر سطح زمین در حرکتند و باید قبل از اینکه مشکلی ایجاد شود این مکان‌ها شناسایی شود.

به گفته شاکری باید قبل از حفاری‌ها کاملاً زیر سطح زمین مشخص شود و بعد اقدامات لازم انجام شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.