ونزوئلا نشست چهارشنبه اوپک را سرنوشت ساز خواند

وزیر نفت ونزوئلا گفت نشست روز چهارشنبه اوپک برای اقتصاد جهان سرنوشت ساز است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی الجزایر، «ائولوخیو دل پینو» روز دوشنبه در دیدار بوطرف با اشاره به این که نشست روز چهارشنبه اوپک در وین بسیار حیاتی است، افزود: من به این نشست بسیار خوش بین هستم.

وزیر نفت ونزوئلا افزود: به همتای الجزایری خود پیشنهاد کردم تا ضمن سفر با من به روسیه در دیدار با مقام های روسی، راهبرد مشترک خود در اوپک را مطرح کنیم، چرا که الجزیره و کاراکاس دارای رویه سیاسی و راهبرد یکسانی در اوپک هستند.

وزیر نفت الجزایر به همراه همتای ونزوئلایی خود برای بحث و رایزنی با مقام های روسیه روز دوشنبه الجزیره را به مقصد مسکو ترک کردند.

روسیه یکی از کشورهای تولید وصادر کننده نفت در خارج از اوپک است از این رو سازمان صادر کنندگان نفت (اوپک) درصدد است رضایت این کشور را برای کاهش تولید نفت جلب کند.

روسیه در حال حاضر 10میلیون و 670 هزار بشکه نفت تولید می کند که قرار است این میزان را کاهش و به 10 میلیون بشکه در روز برساند.

درحالی که اوپک تلاش می کند اعضای خود را برای کاهش تولید نفت متقاعد کند، لیبی روز یکشنبه خود را از این طرح مستثنی کرد.

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی، نیز روز یکشنبه (هفتم آذرماه) بر پایبندی ریاض بر موضع خود درباره توافق الجزیره تاکید کرد و گفت: توافق کاهش تولید نفت به روند توازن بازار سرعت می بخشد.

یکصد و هفتاد و یکمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در شرایطی برگزار می شود که اعضای این سازمان در نشست اواخر سپتامبر (هفتم مهرماه) در الجزیره برای کاهش تولید نفت به سقف ٣٢ میلیون و ٥٠٠ تا ٣٣ میلیون بشکه درروز به توافق رسیدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار