راه‌اندازی شهرک صنعتی دارویی برکت از فروردین ۹۶/ شرکت‌های خارجی دست بکار شدند

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی دارویی برکت گفت: شهرک صنعتی دارویی برکت از فروردین ماه ۹۶ با استقرار ۱۶ کارخانه به طور رسمی افتتاح می‌شود.

سبحان آهنی قائم‌مقام، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی دارویی برکت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در شهرک صنعتی دارویی برکت بخش های مختلفی مانند منطقه بایوتکنولوژی، شرکت‌های واکسن‌سازی و پالایشگاه خون مستقر هستند.
 
وی اظهار داشت: شهرک صنعتی دارویی برکت یک زنجیره کامل است و ما در صدد هستیم آنچه را که تمام صنایع دارویی قبل و بعد از تولید نیاز دارند، در آنجا تامین کنیم.

آهنی ادامه داد: در قسمت تولیدی شهرک یک پردیس احداث کردیم که شامل دانشکده بین‌المللی داروسازی است. این دانشکده در مقطع فوق‌دکتری دانشجو می‌پذیرد.

وی در خصوص امکانات این شهرک همچنین گفت: مرکز R&D و در کنار آن دفاتر تجاری،‌ مراکز خدماتی مانند موزه گیاهان دارویی، مسجد، مرکز ورزشی، موسسه درمانی و زیرساخت‌های دیگری مانند موسسات مالی و تامین اعتباری، بیمه و دفتر گمرک در این پردیس احداث شده اند.
 
قائم مقام، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی دارویی برکت با اشاره به استقرار 16 کارخانه در این شهرک عنوان کرد: اولین کارخانه از این مجموعه کارخانجات، سال آینده در زمینه تولید دارویی به بهره‌برداری می‌رسد و افتتاح پروژه به طور رسمی از فروردین ماه 96 انجام می‌شود.
 
آهنی تاکید کرد: از این 16 شرکت چهار شرکت خارجی و 12 شرکت داخلی در زمینه‌های مختلف داروسازی در این شهرک زمین خریده و شروع به ساخت کارخانجات خود کرده‌اند که از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت Novo Nordisk دانمارکی اشاره کرد که بزرگترین تولید کننده انسولین جهان محسوب می‌شود.

وی درباره فعالیت و سوابق شرکت Novo Nordisk عنوان کرد: این شرکت در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی منعقد کرد مبنی بر اینکه حدود 80 میلیون یورو در ایران سرمایه‌گذاری کند و یکی از مراکز تولید نسل چهارم قلم‌های انسولین را در ایران راه‌اندازی کند که سال گذشته پس از 9 ماه مطالعه و راستی‌آزمایی مدارک با توجه به امکاناتی که در شهرک تامین شده بود، با شهرک دارویی برکت قرارداد خود را منعقد کرد.
 
آهنی افزود: پارامتر اصلی برای اینکه این شرکت‌ها در شهرک صنعتی دارویی برکت قرار گیرند، این است که علاوه بر سازگار بودن با دورنمای کلی طرح بلندمدت شهرک بتوانند خدمات و نوآوری جدیدی را به جامعه عرضه کنند.
 
قائم مقام، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی دارویی برکت یادآور شد: تولیدات شهرک صنعتی دارویی برکت در داخل کشور عرضه و مازاد آن به خارج صادر می‌شود ما در این پروژه به بازار 400 میلیونی در همسایگی خودمان که بازار ارزشمندی برای تولیدکنندگان دارویی محسوب می‌شود، دسترسی پیدا کرده ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار