افزایش بهای نفت/ ثبات در بازار طلا

احتمال تمدید توافق نفتی اوپک تا مارس سال 2018 باعث افزایش بهای نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش احتمال تمدید توافق نفتی اوپک تا مارس سال 2018 میلادی، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 13 سنت افزایش به 54 دلار و 28 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) هم با 11 سنت افزایش، 51 دلار و 58 سنت در هر بشکه معامله شد.

افزایش اطمینان از اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان از جمله روسیه توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید می کنند، باعث افزایش بهای نفت شده است.

کشورهای عضو اوپک قرار است 25 ماه مه (فردا) با هدف تمدید توافق کاهش سطح تولید با یکدیگر مذاکره کنند. 

با وجود تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای مقابله با اشباع کنونی بازار، آمریکا با افزایش تولیدات نفتی همچنان تلاش این سازمان را بی نتیجه کرده است. از اواسط سال 2016، آمریکا تولیدات نفتی خود را با 10 درصد افزایش به 9.3 میلیون بشکه در روز رسانده است.

به دنبال انتظار سرمایه گذاران برای افزایش نرخ بهره پس از نشست اخیر بانک مرکزی آمریکا، بهای طلا پس از کاهش 0.7 درصدی در معاملات روز گذشته، امروز (چهارشنبه) همچنان با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر 1252.1 دلار معامله شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار