بولتون: دونالد ترامپ شانسی برای برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل ندارد

جان بولتون تلاش رئیس‌جمهور آمریکا برای تشکیل دو دولت مجزا در سرزمین‌های اشغالی را بی‌نتیجه دانست.

بولتون: دونالد ترامپ شانسی برای برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از جروزالم‌پست، «جان بولتون» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد دوشنبه در مصاحبه با جروزالم‌پست گفت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شانسی برای تضمین یک توافق صلح میان اسرائیل و فلسطینیان ندارد.

بولتون پیش از دریافت جایزه «Guardian of Zion» یا «نگهبان صهیون» از دانشگاه «بر-ایلان» یک سخنرانی ارائه داد و در این خصوص گفت: «ترامپ مرد خوشبینی است و می تواند تلاشش را بکند، اما به نظر من دیگر شرایط لازم وجود ندارد و راه‌حل تشکیل 2 دولت مجزا بیش از این مناسب نیست. اصلا موضوع شخصیت فرد یا تلاش او نیست فقط این کار نشدنی است. حدود 70 سال است که برای تشکیل دو دولت تلاش شده ، اما این راه حل با شکست روبرو شده است».

بولتون پیشنهاد داد به جای تشکیل دو دولت «غزه را به مصر واگذار کنند، کرانه باختری را تقسیم کنند و آنهایی که جزیی از اسرائیل نیستند به اردن واگذار شوند». بولتون مدعی شد چنین راه حلی به ایجاد دو اقتصاد پویا و زندگی روزمره بهتری برای فلسطینی‌ها و فرزندانشان منجر می‌شود.

بولتون همچنین ادعا کرد مصر می‌تواند مسئولیت غزه را برای ساخت یک شرایط اقتصادی و امنیتی با ثبات بر عهده بگیرد و تهدید اخوان المسلمین که به حماس وابسته است را کاهش دهد.

بولتون که برای دریافت جایزه «Guardian of Zion» به دلیل توسعه روابط آمریکا و رژیم‌صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی رفته بود اعلام کرد دلیلی نمی‌بیند اسرائیل ساخت و ساز در کرانه باختری را متوقف کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
محسن
۱۳:۰۴ ۲۴ تير ۱۳۹۶
دقیقا این شانس وجود دارد. باید اعلام کنند مناقشه فلسطین دقیقا در مورد کدام نقاط در اسرائیل است و صاحبان شاکی این مناقشه چه کسانی هستند؟ تا حقوقشان به آنها برگردانده شود. اگر شاکی خصوصی با شاهد و مدرک معتبر نداشتند طرف فلسطینی باید متقاعد شود که این مناقشه بیهوده و ادعای کذب محض است.
آخرین اخبار