سفیر اسبق ایران در افغانستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شرایط داخلی افغانستان فرصتی را برای از سرگیری مذاکرات با پاکستان بوجود آورده است

ظهره‌وند گفت: پاکستانی‌ها با توجه به شرایط منطقه و وضعیت داخلی افغانستان تلاش دارند از ظرفیت‌هایی که در صحنه داخلی افغانستان برای خروج از رکود استفاده کنند.

سفیر اسبق ایران در افغانستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:ابوالفضل ظهره‌وند سفیر اسبق ایران در کابل در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، درباره سفر هیأت پاکستانی به افغانستان و از سرگیری مذاکرات چهارجانبه و کاهش تنش در منطقه دیورند اظهارداشت: مذاکرات چهارجانبه در گذشته هم برگزار شد که به نتیجه خاصی نرسید، اکنون هم پاکستانی‌ها با توجه به شرایط منطقه، وضعیت داخلی افغانستان و ناامنی‌هایی که در این کشور بوجود آمده است، تلاش دارند از ظرفیت‌هایی که در صحنه داخلی افغانستان مانند طالبان وجود دارد، استفاده کنند و از حالت رکودی که ایجاد شده خارج شوند و مذاکرات را بدست بگیرند.

سفیر اسبق ایران در افغانستان با بیان اینکه آمریکایی‌ها هم علاقمند هستند دور جدیدی از کار سیاسی را شکل دهند، افزود: با توجه به مجموع شرایط و جبهه‌بندی‌هایی که داخل افغانستان اتفاق افتاده، فکر می‌کنم که پاکستانی‌ها این فرصت را غنیمت شمردند که مذاکرات را از سر بگیرند. 

وی تاکید کرد: از سرگیری مذاکرات بیشتر به عملکرد سیاسی و بهره‌برداری از ظرفیت‌هایی که پاکستانی‌ها در صحنه داخلی افغانستان دارند برمی‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.