کرمان؛

عبور 80 درصد بار کشور از جاده های استان کرمان

استان کرمان در کریدور شمال به جنوب کشور و در مسیر ارتباطی هسته مرکزی با بنادر جنوبی قرار دارد و 80 درصد بار کشور ازاین استان عبور می کند.

عبور 80 درصد بار کشور از جاده های استان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  خداداد مقبلی ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: طی سه ماهه نخست سال 96 نسب به مدت مشابه پارسال 40 درصد افزایش درآمد و 70 درصد افزایش بار را در استان کرمان شاهد بودیم.

وی افزود: حدود 40 درصد از عبور بار در جاده های استان بدون بارنامه است و مشکلاتی برای صاحبان بار، راننده و دولت ایجاد کرده است زیرا سهم دولت برای تخریب جاده ها پرداخت نمی شود و صاحبان بار تضمینی برای ایمنی بار خود ندارند.

مقبلی افزود: همواره 2 کمیسیون برای رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت های باری و مسافربری فعال است.

وی با اشاره به اینکه کرمان به عنوان پهناورترین استان کشورمحسوب می شود؛ تصریح کرد: این استان دارای 500 اتوبوس مسافربری و بیش از 12 هزار راننده بوده و استانی کشاورزی و معدنی است.

مقبلی با بیان اینکه حمل و نقل مواد خام به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و صادرات گندله و مواد خام به جنوب کشور را حمل و نقل استان کرمان انجام می دهد گفت: ساماندهی حمل و نقل به داخل و خارج از استان بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

وی با بیان اینکه تمامی رانندگان دارای کارت هوشمند هستند افزود: رفتار رانندگان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به صورت 24 ساعته رصد می شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار