سرکرده جبهه‌النصره به کُما رفت/ پریشانی و از هم گسیختگی در صفوف تروریست‌ها

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در پی حملات هوایی این کشور در سوریه، سرکرده گروه تروریستی جبهه‌النصره به کُما رفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوافضای این کشور علیه گروه تروریستی جبهه النصره حمله‌ای هوایی انجام دادند. در پی این حمله، 7 سرکرده و 49 عنصر تروریستی جبهه النصره به هلاکت رسیدند.

ایگور کناشنکوف – سخنگوی وزارت دفاع روسیه – روز پنجشنبه گفت نیروهای هوافضای این کشور 49 عنصر داعشی از جمله 7 سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره را در حمله ای در سوریه به هلاکت رسانده اند.

وی گفت: «در پی حمله بمب‌افکن اس‌ یو-34، 49 عنصر تروریستی به همراه 7 سرکرده گروه‌های تروریستی کشته شدند.»

وی افزود: «وسعت خسارت‌های این حمله و به کُما رفتن ابومحمد جولانی، فرمانده جبهه النصره، در استان ادلب سوریه موجب پریشانی تروریست‌ها شده است.»

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد حمله یک جنگنده روسیه در سوریه موجب جراحت شدید جولانی شده است و اکنون وضع سلامت وی وخیم است.

نیروهای هوایی روسیه بزرگترین زرادخانه مدفون گروه تروریستی جبهه النصره را نیز در استان ادلب سوریه نابود کرده اند. تروریست‌ها در این منطقه بیش از 1000 تن مهمات را مدفون کرده بودند.

روسیه در کنار ایران و نیروهای محلی در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی به دولت سوریه کمک کرده است.

مسکو از 30 سپتامبر سال 2015 به درخواست بشار اسد – رئیس جمهور سوریه – در این کشور عملیات ضد تروریسم انجام داده است.

جنگ داخلی سوریه 220 هزار کشته و نزدیک به 12 میلیون آواره برجای گذاشته است. جمعیت سوریه پیش از وقوع جنگ، بیش از 20 میلیون نفر اعلام شده بود. با این‌حال، بیشتر پناهجویان در داخل این کشور جابجا شده اند و در بخش‌های تحت کنترل دولت زندگی می‌کنند. بسیاری از آن‌هایی که از سوریه خارج شده اند به سمت کشورهایی مانند ترکیه، لبنان و اردن سرازیر شدند. برخی دیگر نیز به سوی اروپا حرکت کرده و بزرگترین بحران پناهجویان از جنگ جهانی دوم را رقم زدند.

انتهای پیام/

 

به کُما رفتن سرکرده جبهه النصره در سوریه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار