لیبرمن: بشار اسد برنده اصلی جنگ سوریه است/ آمریکا جلوی قدرت گرفتن ایران و حزب‌الله را بگیرد!

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به پیروزی بشار اسد در سوریه اذعان کرد.

لیبرمن: اسد به پیروزی نزدیک استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ آویگدور لیبرمن -وزیر جنگ رژیم صهیونیستی- امروز، سه شنبه، بشار اسد -رئیس جمهور سوریه- را برنده اصلی جنگ در این کشور معرفی کرد و از آمریکا خواست تا با حضور بیشتر در سوریه از قدرت گرفتن ایران و حزب الله به عنوان متحدان بشار  اسد جلوگیری کند.

او گفت: من شاهد صف طولانی بین المللی شامل کشورهای غربی و سنی های میانه‌رو برای نزدیک شدن به بشار اسد هستم. به صورت ناگهانی همه می خواهند به اسد نزدیک شوند. این موضوع بی‌سابقه‌ای است و نشان می دهد اسد به پیروزی نزدیک است.

لیبرمن در حالی چنین اظهارنظری کرده است که از ابتدای شعله‌ور شدن آتش جنگ در سوریه در سال 2011 تا اواسط سال 2015، بسیاری از مقامات رژیم صهیونیستی سرنگونی حکومت بشار اسد را پیش بینی کرده بودند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم آمریکا به طور کلی حضور فعال تری در سوریه و عرصه خاورمیانه داشته باشد.ما با روس ها، ایرانی ها و همچنین ترک ها و حزب الله مواجه هستیم و این امر ساده ای نیست که با آن مقابله شود. آمریکا چالش های خود را دارد اما به عنوان یک متحد باید فعال تر باشد. این برای اسرائیل بهتر است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اقداماتی که رژیم صهیونیستی از دولت دونالد ترامپ می خواهد، اشاره ای نکرد. به نظر می رسد با توجه به لابی های اخیر تل آویو و واشنگتن منظور وی کنترل پایگاه های نظامی ایران و حزب الله در داخل سوریه و نزدیکی مرز این کشور با اسرائیل است.

اواخر سال 2015 روسیه با حضور نظامی در سوریه به یاری بشار اسد و متحدان او –ایران و حزب الله لبنان که در سوریه می جنگیدند- شتافت و آنها را در سرکوب کردن گروه های تروریستی حاضر در این کشور، همراهی کرد. آمریکا نیز به منظور مقابله با تروریست ها، در سوریه حضور یافته و از لحاظ نظامی مخالفان دولت بشار اسد را تقویت کرده است. با این حال، آنچه موجب وحشت اسرائیل از جنگ سوریه شده، حضور همزمان ایران و حزب الله در این کشور و گسترش نفوذ آن ها در منطقه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پونه
۲۲:۱۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
آخه بي خردان, ايران هشت سال با بيشتر كشورها در عراق جنگيد با كمترين امكانات پيروز جنگ هم شناخته شد اكنون كه قدرت خاورميانه است باهاش شاخ به شاخ نشيد
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
امریکا هیغلطی نمیتواند بکند
آخرین اخبار