معاون رییس جمهوردر سفر به اراک از اشتغال روستایی حدود ۲۵۰ هزار نفر تا پایان سال ۹۶ خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور در نشست دهیاران، کار آفرینان روستایی منتخب و رؤسای شورا‌های اسلامی بخش‌های تابعه استان مرکزی در اراک به هدف‌گذاری دولت در بحث اشتغال روستایی اشاره کردو گفت: سال گذشته ۱۵۰ هزار شغل روستایی ایجاد کردیم، امسال این عدد را به حدود ۲۵۰ هزار می‌رسانیم و سال آینده این عدد از مرز ۴۵۰ هزار اشتغال روستاییهم عبور خواهد کرد.

رضوی افزود: وام گیرندگان مناطق روستایی و عشایری ۳ سال نخست لازم نیست قسط پرداخت کنند و بازپرداخت تسهیلات ازسال چهارم به مدت ۶ سال است و برای تمام شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر هم وام در گردش با کارمزد ۱۰ درصد پرداخت می‌شود وکارمزد وام‌های سرمایه‌گذاری روستایی هم ۶ درصدخواهد بود.

وی با بیان اینکه منظور از ایجاد اشتغال، اشتغال پایدار مستمر با درآمدزایی رضایت بخش است اضافه کرد: در بحث نظارت بر این موضوع استانداران حساسیت ودقت بالایی دارند، اما ما و سازمان برنامه و بودجه موظفیم نظارت لازم را داشته باشیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور ادامه داد:عملکرد استان مرکزی در طرح اشتغال روستایی و جذب اعتبار دو بانک سینا و پارسیان نسبت به استان‌های دیگر خوب و رضایت بخش بوده و مطمئنا با تلاش مسئولان تا پایان امسال همه منابع مربوط به این دو بانک جذب می‌شود.

وی بیان کرد: سهم اعتبارات استان مرکزی نزدیک ۲۹۲ میلیارد تومان است که در این مرحله یک چهارم آن به استان ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ج

سخنان معاون رییس جمهوردر سفر به اراک درباره اشتغال روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.