میانجیگری «سازمان ملل» میان دولت افغانستان و حزب جمعیت بی نتیجه ماند

میانجیگری سازمان ملل متحد در حل تنش میان ارگ ریاست جمهوری افغانستان و حزب جمعیت اسلامی بی‌نتیجه پایان یافت.

میانجیگری «سازمان ملل» میان دولت افغانستان و حزب جمعیت بی نتیجه ماندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، میانجیگری سازمان ملل متحد در حل تنش میان ارگ ریاست جمهوری افغانستان و حزب جمعیت اسلامی بی‌نتیجه پایان یافت.

نشست مشترک میان نمایندۀ سازمان ملل، کمیسیون انتخابات و نمایندگان جمعیت اسلامی و ارگ با محوریت سهم احزاب در انتخابات پارلمانی دایر شد اما طرف‌ها به نتیجه نرسیدند.

نزدیک به دو ماه از آغاز تنش جدی میان ارگ ریاست جمهوری و حزب جمعیت اسلامی می‌گذرد، تنشی که با پذیرش «استعفای» عطامحمد نور از ولایت بلخ آغاز شد و آقای نور با بیان این‌که استعفایش مربوط به گذشته و مشروط به پذیرش شرط‌های جمعیت از سوی ارگ بوده است، این تصمیم را نپذیرفت و تاکنون به کارش به عنوان در ولایت بلخ ادامه می‌دهد.

آقای نور کنار رفتن از کرسی ولایت بلخ را مشروط به توافق میان حزب جمعیت و ارگ دانسته است، اما دو طرف پس از 9 جلسه به توافق نرسیدند، سپس این مذاکرات دو هفته متوقف بود و دو روز پیش دهمین نشست گفتگو میان دو طرف نیز به نتیجه منجر نشد.

به نوشته اسپوتنیک، توزیع شناسنامه های الکترونیکی، تضمین موافقت نامه میان جمعیت و ارگ از سوی رییس جمهور و نهاد های بین المللی و سهیم ساختن احزاب سیاسی در انتخابات پارلمانی آینده از موارد اختلافی میان دو طرف خوانده می شود.

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما تا هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار